سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
شهردار اردستان:

اردستان دارای ۲۵۰هکتار بافت تاریخی و فرسوده ثبت شده است

شهردار اردستان گفت: طرح و مبحث گردشکری اردستان آماده شده و نیاز به گسترش دارد و اردستان دارای ۲۵۰هکتار بافت تاریخی و فرسوده ثبت شده است.

به گزارش صبح اردستان، محسن حیدری عصر امروز در جلسه هم اندیشی بررسی و شناخت هویت تاریخی و فرهنگی در سالن اجتماعات اداره ارشاد اردستان اظهار کرد: اردستان شهری تاریخی است با اصالت مذهبی که نتوانسته ایم آن را درست حفظ کنیم.

وی افزود: با توجه به طرحهای باز آفرینی تصمیم گرفته شده تا بتوانیم از آثار تاریخی حفاظت کرده و بتوانیم آن را مواظبت کنیم.

شهردار اردستان گفت: برای نگهداری این آثار نیازمند موتور متحرکه بوده و آن مشارکت مردم و دیگر کمکهای مردمی برای حفظ تاریخ و هویت خودمان است.

حیدری با بیان اینکه طرح و مبحث گردشکری اردستان آماده شده و نیاز به گسترش دارد، تصریح کرد: اردستان دارای ۲۵۰هکتار بافت تاریخی و فرسوده ثبت شده دارد.

وی تاکید کرد: اردستان در سطح استان بعد از شهر نایین باید پیشرو بوده و با استفاده از مشاوران باز آفرینی خود را به اثبات برساند.

شهردار اردستان خاطرنشان کرد: برای شروع کار شش کارگروه تشکیل شده و قرار است راههای توسعه گردشگری اردستان را بررسی کنند.

حیدری تصریح کرد: مجموعه گردشگری امامزاده اسماعیل، مسجد جامع، مقبره پیرمرتضی و اراضی داخل آن که۲۳هکتار است به عنوان بزرگترین مرکز گردشگری اردستان تهیه شده است.

وی همچنین با اشاره به قنات دو طبقه اردستان که ثبت جهانی شده افزود: مسیر اولیه قنات باید بازگشایی شده و در ادامه رختشورخانه و آسیاب آبی برای بازدید گردشگران مهیا شود.

انتهای پیام / کد خبر27254

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار