جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
رئیس اداره بهزیستی اردستان:

اشتغال و مناسب سازی از دغدغه های اساسی معلولان اردستانی است

رییس اداره بهزیستی اردستان گفت:اشتغال و مناسب سازی یکی دیگر از مشکلات مهم و اساسی معلولان اردستانی بوده که شهرداری در این خصوص نگاه حمایتی خوبی را داشته است.

به گزارش صبح اردستان، محمد علی مطلب زاده در گفتگو با صبح اردستان، اظهار کرد: تمام مراکز دولتی و خصوصی  موظف هستند مناسب سازی برای معلولان را انجام دهند که برخی مکان‌ها به جای انجام کار، قانون را دور زده و مناسب سازی خوبی انجام نمی‌دهند.

وی افزود: وظیفه بهزیستی نظارت بر اجرای این قانون بوده و در جلساتی که امسال به منظور مناسب‌سازی اماکن عبور و مرور برگزار شد، مقرر شد در ساخت سازه‌های جدید عمومی، شرایط لازم برای استفاده معلولان در نظر گرفته شود.

رییس اداره بهزیستی اردستان گفت: اشتغال یکی دیگر از مشکلات مهم و اساسی معلولان اردستانی بوده که شهرداری در این خصوص نگاه حمایتی خوبی را داشته است.

مطلب زاده با بیان اینکه نگاه جامعه نسبت به معلولان باید تغییر کند، تصریح کرد: اشتغال و مناسب سازی اماکن همچنان مهم‌ترین دغدغه کنونی معلولان اردستان است.

وی تاکید کرد: خدماتی همچون پرداخت شهریه کامل دانشجویان معلول، اولویت اشتغال برای معلولان تحصیلکرده، اعطای تسهیلات بانکی و معرفی به دوایر دولتی مبنی بر اجرای قانون سه درصد حمایت از معلولان به منظور استخدام و معرفی به بنگاه‌های اقتصادی خصوصی از مواردی بوده که این اداره تا کنون انجام داده است.

رییس اداره بهزیستی اردستان خاطرنشان کرد: توانمندی و ظرفیت قابل توجه معلولان اردستان برای ایفای نقش در جامعه بالا بوده و هم اکنون در شهرستان اردستان ۴۳ معلول تحصیلکرده در سطوح مختلف کاردانی، کارشناسی و ارشد وجود دارد که بیش از ۵۵ درصد آنان بیکار هستند.

وی تصریح کرد: تا کنون بیش از یک میلیارد و ۲۴۰میلیون تومان به مددجویان به صورت قرض الحسنه پرداخت شده است.

انتهای پیام / کد خبر27295

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار