پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
رئیس شورای هیئات مذهبی شهرستان اردستان:

هیئت های مذهبی کانون فرهنگ اسلامی است

رئیس شورای هیئات مذهبی شهرستان اردستان، گفت: هیئت های مذهبی کانون فرهنگ اسلامی است و فرهنگ نماز که ستون دین است می تواند در آنجا رونق داشته باشد و متولیان فرهنگ دینی باید پیشگام و جلودار آن باشند.

به گزارش صبح اردستان، محمد علی گلی در گفتگو با صبح اردستان، اظهار کرد: متحد شدن که ریشه در آموزه های دینی دارد باید در هیئت های مذهبی موج بزند تا شاهد پیشرفت عزاداریها باشیم.

رئیس شورای هیئات مذهبی شهرستان اردستان گفت: با راهنمایی روحانیت و همکاری دفتر تبلیغات اسلامی، اداره ارشاد، ائمه جمعه باید بتوانیم قدم مثبتی در موضوع هیئت های مذهبی برداریم.

وی افزود: شهرستان اردستان ریشه مذهب آن دیرینه است و وجود مساجد جامع که در شهرستان وجود دارد گویای همین موضوع خواهد بود.

گلی با بیان اینکه شهرستان اردستان همه از افراد هیئتی و مذهبی هستند، تصریح کرد: با توجه به دستورالعمل هایی که وجود دارد هدف شورای هماهنگی هیئات مذهبی هماهنگی و همسو شدن است تا  از تحریفها در بحث مداحی و سخنرانیها جلوگیری کند.

رئیس شورای هیئات مذهبی شهرستان اردستان تاکید کرد: لزوم تشکیل کانونی که هیئت ها در آن هماهنگ شده و مجوزهای لازم را در آنجا صادرکرده و هیئت مدیره آن را دریافت کنند نیاز است.

وی خاطرنشان کرد: تعداد ۱۷۰ هیئت مذهبی در شهرستان اردستان  وجود دارد که در صورت سازماندهی کردن آن می توان کارهای بزرگی را انجام داد و برای ارتقاء هیئتها باید از افراد توانمند استفاده کنیم.

گلی تصریح کرد: موضوع زیارت قم، مشهد و ایجاد موکب در کربلا از آرزوهای هیئت های مذهبی است که با کمی هماهنگی و وحدت می توان برای رشد کارهای مذهبی و گسترش آن پیشگام شد.

رئیس شورای هیئات مذهبی شهرستان اردستان گفت: هیئت های مذهبی کانون فرهنگ اسلامی است و فرهنگ نماز که ستون دین است می تواند در آنجا رونق داشته باشد و متولیان فرهنگ دینی باید پیشگام و جلودار آن باشند.

وی همچنین افزود: وچود روحانی در هیئت ها می تواند چراغ راهی باشد تا هیئتها در مسیر درست به گسترش مبانی دینی بپردازند.

انتهای پیام / کد خبر27300

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار