جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
رئیس اداره مخابرات اردستان خبر داد:

دکل‌های مخابراتی بر اساس اصول فنی و استانداردهای بین المللی نصب می شوند

رئیس اداره مخابرات شهرستان اردستان گفت: با توجه به نتایج به ‌دست ‌آمده دکل‌های مخابراتی که بر اساس اصول فنی و تجهیزات و استانداردهای بین المللی نصب می شوند هیچ گونه ضرری ندارند.

به گزارش صبح اردستان، حمید رضا ترکیان در گفتگو با صبح اردستان، اظهار کرد: یکی از مسائلی که امروز مورد توجه بسیاری از شهرها و استان‌های کشور و جهان قرارگرفته، تحقیق و بررسی در زمینه تاثیرات امواج الکترومغناطیس ساطع ‌شده از دکل‌ها مخابرات بر افراد است

وی افزود: امواج دکل‌های مخابراتی از نوع امواج غیر یونیزه بوده و سطح انرژی پرتوهای آن بسیار محدود است و هیچ خطری برای سلامتی مردم ندارند.

رئیس اداره مخابرات شهرستان اردستان گفت: با توجه به نتایج به ‌دست ‌آمده دکل‌های مخابراتی که بر اساس اصول فنی و تجهیزات و استانداردهای بین المللی نصب می شوند هیچ گونه ضرری ندارند.

ترکیان با بیان اینکه سطح استاندارد سیگنالی که سازمان بین المللی انرژی اتمی تایید می کند که برای بدن هیچ ضرری ندارد چهار و چهار دهم وات بر متر مربع است.

وی تاکید کرد: طبق اندازه گیری های دقیقی که صورت گرفته شدت سیگنالی که در فاصله پنج متری از دکلهای مخابراتی ۳۶ متری  به انسان انتقال داده می شود حدود دو هزار برابر کمتر از سطح استاندارد است.

رئیس اداره مخابرات شهرستان اردستان، تصریح کرد: وجود هشت سایت مخابراتی در اردستان که  مربوط به اپراتور همراه اول است، در حال حاضر علاوه بر دکل های مخابرات دکل های متعددی در شهرستان وجود دارد که بصورت استاندار نمی باشند ومی طلبد ارگان های ذیربط در این خصوص اقدامات لازم را انجام دهند.

ترکیان خاطرنشان کرد: سازمان انرژی اتمی ایران(مرکز نظام ایمنی هسته ای امور حفاظت در برابر اشعه ) به صورت مستمر بر عملکرد اپراتورهای تلفن همراه در خصوص شدت پرتوهای ساطع شده از دکل های مخابراتی نظارت دارد.

انتهای پیام / کد خبر27349

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار