صبح اردستان

اجرای طرح خادم برای ۴۰۰ نفر متقاضی در اردستان انجام شد

کدخبر: 27379
دی ۱۹, ۱۳۹۶ در ساعت ۴:۲۲ ب.ظ

به گزارش صبح اردستان، منصور خانی در گفتگو با صبح اردستان، اظهار کرد: اجرای طرح دادرس در اغلب مدارس شهرستاناردستان انجام شده است.

وی افزود: طرح دادرس درباره پناهگیری، نحوه حمل مصدوم، آموزش برای مقابله با آتش‌سوزی، احیاء قلبی، نحوه استقرار در پناه‌گاه و چادر بوده که  بیش از ۴۰۰نفر دانش آموز در سال جاری آموزش طرح دادرس را در اردستان دیده اند.

رئیس جمعیت هلال احمر اردستان گفت: دادرس خلاصه شده عبارت دانش‌آموزان آماده در شرایط سخت است و این طرح با همکاری اداره آموزش و پرورش و با رویکرد آماده کردن دانش‌آموزان در برابر حوادث احتمالی اجرا می شود.

خانی با بیان اینکه این طرح به صورت ملی تعریف شده است، تصریح کرد: هدف اصلی از اجرای طرح دادرس آموزش و آماده سازی دانش آموزان در هنگام مواجه شدن با بروز حوادث است که دانش آموزان به علت داشتن انگیزه نوجوانی آموخته های خود را با کمال میل به دیگران انتقال می دهند.

وی تاکید کرد: اجرای طرح خادم برای ۴۰۰ نفر متقاضی دراین شهرستان انجام شده و این طرح با هدف آماده سازی مردم در برابر حوادث، ارتقای توانمندی آن ها برای مقابله با مخاطرات و افزایش تاب آوری جامعه دراین شهرستان به اجرا گذاشته شد.

رئیس جمعیت هلال احمر اردستان تصریح کرد: در این طرح ۱۷ دوره آموزشی حضوری و نیمه حضوری برگزار شده و این طرح در روستای کچورستاق و چند کارخانه صنعتی این شهرستان برگزار شده است.