صبح اردستان

تسهیلات اشتغالزایی اردستان در سال۹۶ محقق نشده است

کدخبر: 27454
دی ۲۵, ۱۳۹۶ در ساعت ۲:۱۹ ب.ظ

به گزارش صبح اردستان، جمشید عامری در گفتگو با صبح اردستان، اظهار کرد: طرح تکاپو یا اشتغال فراگیر یکی از طرح‌های دولتی بوده که بر اساس سیاست ها برای فراگیر شدن موضوع  اشتغال مناسب و با شرایط منطقه و متقاضیانی که خواستار ایجاد اشتغال هستند در حال اجرا است.

وی افزود: تسهیلات اشتغالزایی شهرستان ۱۹۴میلیارد ریال بوده که تاکنون هیچ مبلغی از این تسهیلات تحقق پیدا نکرده است.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردستان گفت: هدف از برنامه اشتغال فراگیر افزایش ایجاد شغل و پایداری و ماندگاری آن بوده که این برنامه برای صنوف و صنایع مختلف تبیین و اجرایی شده است.

عامری با بیان اینکه رسته های شغلی شهرستان در این طرح تولید، محصولات گلخانه ای و گیاهان دارویی، خدمات گردشگری و صنایع دستی، فناوری اطلاعات (IT)، صنایع تبدیلی و تکمیلی، خدمات حمل و نقل بین شهری، دوخت و تولید پوشاک با توجه به اولویت منطقه، فرش دستباف بوده، تصریح کرد:  طرح ها باید در قالب این ۱۳ رسته اجرایی شود.

وی تاکید کرد: اشتغال جوانان و مشاغل روستایی و همچنین شهرهای جمعیت زیر ۱۰هزار نفر برای استفاده از طرح تکاپو در اولویت است.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردستان خاطرنشان کرد: مدارک متقاضیان تسهیلات تا دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال بعد از تایید کارگروه اشتغال شهرستان به منظور واریز به بانک های عامل ابلاغ می شود.

عامری همچنین تصریح کرد: طرح هایی که بالای دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات نیاز داشته باشد به کارگروه اشتغال استان به منظور تایید ارسال می شود.