جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
مدیر شرکت آب و فاضلاب اردستان:

طرح تولید برق آبی به روش جدید برای اولین بار در کشور

مدیر شرکت آب و فاضلاب اردستان گفت: هزینه اجرای طرح برق آبی به عهده سرمایه گذار و با هزینه ۲۰ میلیارد بوده و اولین طرحی است که در کشور به این شکل اجرا خواهد شد.

به گزارش صبح اردستان، سید عباس شریعتمدار در گفتگو با صبح اردستان، اظهار کرد: شرکت آبفای استان نسبت به عقد قرارداد با سرمایه گذار به منظور تولید برق از انرژی موجود خط انتقال آب اصفهان به اردستان اقدام کرده است.

وی افزود: پروژه مورد نظر با استفاده از اختلاف فشار و تولید انرژی در پنج ایستگاه فشار شکن و ساخت پنج نیروگاه اقدام به تولید ۳۰۰کیلو وات برق در ساعت خواهد کرد.

مدیر شرکت آب و فاضلاب اردستان گفت: هزینه اجرا به عهده سرمایه گذار و با هزینه ۲۰ میلیارد بوده و اولین طرحی است که در کشور به این شکل اجرا خواهد شد.

شریعتمدار با بیان اینکه این طرح علاوه بر تولید برق پاک در آمدی را نسیب آبفا خواهد کرد، تصریح کرد: ماهیانه حداقل ۱۰۰ میلیون ریال به آبفا کمک خواهد شد و از حریم ایستگاههای فشار شکن بمنظور ساخت نیروگاه استفاده می شود.

وی تاکید کرد: مراسم صبحگاه مدرسه و زنگ آب با محتوای مدیریت مصرف اب در مدرسه دخترانه ابتدائی امیر کبیر اردستان برگزار شده است.

مدیر شرکت آب و فاضلاب اردستان خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری این مراسم  آموزش و گسترش ترویج فرهنگ مصرف بهینه اب در مدارس و بین دانش آموزان برای اصلاح الگوی مصرف اب در بین جامعه دانست.

انتهای پیام / کد خبر27457

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار