صبح اردستان

راه اصلی و راهبردی ستاد بازآفرینی در اختیار شهرداری ها است

کدخبر: 27582
بهمن ۲, ۱۳۹۶ در ساعت ۴:۳۴ ب.ظ

به گزارش صبح اردستان، علیرضا غیور عصر امروز در جلسه بازآفرینی در فرمانداری اردستان اظهار کرد: فرصتی که از موضوع بازآفرینی شهری در اختیار قرار گرفته باید برای بهسازی و بازسازی نقاط تاریخی و قدیمی استفاده کرد.

وی افزود: شهرهایی همچون شهرستان اردستان که قدمت و تاریخ را درون خود حفظ کرده اند باید بتوانیم بخشی از مشکلات را که از دیرباز میراث فعلی شده برطرف کنیم.

فرماندار اردستان گفت:  موضوع بازآفرینی شهری ابتدا در استان یک شهر را بصورت پایلوت در نظر گرفته و اردستان هم از اواخر سال۹۵ موضوع آن مطرح شده که امروز شاهد به بار نشستن موارد آن برای اجرا هستیم.

غیور با بیان اینکه راه اصلی و راهبردی این ستاد در اختیار شهرداری ها است، تصریح کرد: باید بیش از گذشته به موضوع بازآفرینی توجه کرده و بازآفرینی را در اولویت برنامه هایشان قرار داده تا نیازهای بافت تاریخی رفع شود.

وی تاکید کرد: رقم اعتباری که توسط ستاد پیش بینی شده خوب بوده و نشان می دهد این ظرفیت وجود دارد مواردی که جزء اهداف ستاد بازآفرینی است با همگرائی و با یک فکر واحد انجام شود.

فرماندار اردستان خاطرنشان کرد: اقدام مشترکی طبق برنامه ها باید تعریف شده و دستگاههای مختلف سهم خود را طبق مصوبات ستاد بازآفرینی پیگیری کرده که نیاز به یک مشارکت دارد که با کمک به شهرداریها این اتفاق انجام شود.

غیور تصریح کرد: یکی از فرصتهایی که در ارتباط با توسعه همه جانبه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی می تواند کمک کند همین ستاد بازآفرینی بوده که برای تقویت این ستاد باید تلاش کنیم.

وی تاکید کرد: دستگاهها به نقش خود توجه داشته باشند که این امر می تواند منجر به ارتقاء سطح زندگی مردم و رونق بخشیدن شهرها شود.

فرماندار اردستان گفت: به لحاظ ضرورت موضوع ستاد بازآفرینی یک درصدی از اعتبارات تملک دارایی و سایر ردیف های بودجه شهرستان در سال آینده به این حوزه اختصاص داده خواهد شد و رقمی خواهد بود که بتواند مشکلات را برطرف کند.