پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
مدیرجهادکشاورزی اردستان:

کیفیت ارقام انار اردستان نباید از نظرها دور بماند

مدیر جهاد کشاورزی اردستان، گفت: هر چند مدتی استفاده از انواع مرغوب صادراتی سایر نقاط انار خیز مورد استقبال باغداران این شهرستان قرار گرفته، اما کیفیت ارقام انار اردستان نباید از نظر دور بماند.

به گزارش صبح اردستان، علی اکبر صالح در گفتگو با صبح اردستان، اظهار کرد: انواع مختلف انار نظیر رباب شیراز، ملس ساوه، شیشه کپ خراسان، نادری بادرود، ملس یزد به عنوان ارقام مطلوب برای تکثیر و توزیع در چند سال اخیر توصیه شده است.

وی افزود: انارهای ذکر شده در سطح شهرستان اردستان کشت شده، اما آنچه درباره انار این شهرستان، برجسته به نظر می‌رسد تنوع ارقام مختلف در سطح باغات است.

مدیر جهاد کشاورزی اردستان گفت: هر چند مدتی استفاده از انواع مرغوب صادراتی سایر نقاط انار خیز مورد استقبال باغداران این شهرستان قرار گرفته، اما کیفیت ارقام انار اردستان نباید از نظر دور بماند و امروزه بررسی‌ها نشان داده که ارقام و نژادهای گیاهی که بنا به دلایلی مورد غفلت قرار گرفته‌اند، دچار انقراض نسل شده‌اند.

صالح با بیان اینکه در مجموع باغات اردستان کلکسیونی از ارقام بازار سپند محلی و صادراتی را در برمی‌گیرد، تصریح کرد: از نظر گیاه‌شناسی انار درختچه ای با نام علمی  punica granatum و از خانواده punicaceae است و این گیاه جزء گیاهان مناطق نیمه گرمسیری به شمار می‌رود.

وی تاکید کرد: نیاز سرمایی این گیاه ۲۵۰ تا ۴۰۰ ساعت دمای بین صفر تا منفی هفت درجه سانتیگراد بوده و در دمای منفی هفت درجه سانتیگراد خسارت در نهال‌ها مشهود است.

مدیر جهاد کشاورزی اردستان خاطرنشان کرد: همچنین در سرمای منفی ۱۵ درجه سانتیگراد خسارت سرمازدگی کلی به اندام‌های هوایی و به خصوص شاخساره‌ها وارد می‌شود و این گیاه تا حدود زیادی به خشکی و شوری مقاوم بوده که رایج‌ترین و ساده ترین روش تکثیر آن از طریق قلمه است.

انتهای پیام / کد خبر27683

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار