صبح اردستان

قطع درختان توسط سودجویان بازار زغال در اردستان/ تشکیل هفت پرونده برای متخلفان

کدخبر: 27760
بهمن ۱۲, ۱۳۹۶ در ساعت ۱۲:۱۴ ق.ظ

به گزارش صبح اردستان، غلامرضا اللهیاری در گفتگو با صبح اردستان اظهار کرد: قاچاقچیان چوب در ۱۰ ماهه ابتدایی امسال ۱۰۵ اصله درخت تاغ را قطع کرده اند.

وی افزود: هر ساله با وجود کمبود نیروی انسانی و محافظان عرصه‌های منابع طبیعی، مراقبت ویژه‌ای در حفظ تاغزارها انجام می‌شود، ولی بازهم قاچاقچیان با استفاده از تاریکی شب نسبت به قطع درختان با ارزش تاغ و تبدیل آن ها به زغال اقدام می‌کنند.

سرپرست منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اردستان گفت: سودجویان برای رسیدن به سودهای کلان و بازار پر رونق زغال مرتب اقدام به قطع درختان و زغال گیری می کنند.

اللهیاری با بیان اینکه تعداد هفت پرونده مربوط به قطع درخت و حمل آن در اردستان تشکیل شده است، تصریح کرد: مقدار دو هزار و ۳۷۸  کیلوگرم چوب از متخلفان کشف شده است.

وی تاکید کرد: دو پرونده با موضوع آتش سوزی در روستای واریان و منطقه دامنه کوه کبک کو بوده  که موضوع آتش سوزی با تلاشی که همکاران داشته اند مهار شده است.

سرپرست منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اردستان خاطرنشان کرد: آتش سوزی در روستای واریان منجر به سوختن ۳۵۰ اصله درخت گردو و بادام شده و تعداد هشت اصله درخت بادام کوهی در دامنه کوه کبک کوه نیز طعمه حریق شده است.