صبح اردستان

پنج طرح کشاورزی اردستان همزمان در دهه فجر افتتاح می شود

کدخبر: 27869
بهمن ۱۶, ۱۳۹۶ در ساعت ۱۰:۰۳ ق.ظ

به گزارش صبح اردستان، علی اکبر صالح در گفتگو با صبح اردستان، اظهار کرد: تعداد پنج طرح کشاورزی شهرستان اردستان در دهه فجر مورد بهره برداری و افتتاح قرار خواهد گرفت.

وی افزود: طرح های آبیاری کم فشار روستای حسین آباد، فیروزآباد، چاه اسد داوری، چاه کوهرنگ موغار و گروه مختار با حضور مسئولان افتتاح و مورد بهره برداری واقع خواهد شد.

مدیر جهاد کشاورزی اردستان گفت: پنج طرح قابل افتتاح ۲۶۸ هکتار بوده که مبلغ پرداختی سهم دولت ده میلیارد و ۷۵۱ میلیون ریال و پرداختی توسط کشاورزان نیز دو میلیارد و ۸۹۹ میلیون ریال بوده است.

صالح همچنین اعلام کرد: مدیریت جهاد کشاورزی اردستان آموزش و ترویج زعفران را در برنامه های آموزشی خود قرار داده و این امر موجب شده تا سطح زیر کشت این گیاه مهم در سطح شهرستان زیاد شود.

وی تاکید کرد: افزایش سطح  زیر کشت زعفران در سطح شهرستان نزدیک به ۵۳ هکتار رسیده که با توجه به عملکرد هشت کیلوگرم در واحد سطح، میزان تولید شهرستان از سطح ۵۰ هکتار به ۴۰۰کیلوگرم رسیده است.

مدیر جهاد کشاورزی اردستان تصریح کرد: کشت زعفران با توجه به قیمت فروش مطلوب محصول و نیاز آبی کم موجب استقبال کشاورزان از کشت این محصول شده است.