پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
رئیس ستاد احیای زکات استان اصفهان:

جمع آوری زکات در استان اصفهان ۱۲۰ درصد رشد داشته است

رئیس ستاد احیای زکات استان اصفهان، گفت: جمع آوری زکات سال ۹۶ در استان اصفهان بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال بوده که نسبت به سال گذشته قابل توجه و رشد ۱۲۰ درصدی را به خود اختصاص داده است.

به گزارش صبح اردستان، حجت‌الاسلام غلامحسین رنجبر پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد زکات شهرستان اردستان در محل فرمانداری اظهار کرد: زکات به عنوان یکی از مهمترین فرائض دینی بوده که به فرمایش ائمه اگردر جامعه احیا شود فقیری باقی نخواهد ماند.

وی افزود: مردم استان اصفهان مردمی دین باور و ولایتمدار بوده و نسبت به فریضه الهی زکات اهتمام داشته اند، لذا هنوز کار برای رشد زکات در استان فراوان است.

رئیس ستاد احیای زکات استان اصفهان گفت: جمع آوری  زکات سال ۹۶ در استان اصفهان بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال بوده که نسبت به سال گذشته قابل توجه و رشد ۱۲۰ درصدی را به خود اختصاص داده است.

رنجبر با بیان اینکه رشد زکات امسال نسبت به سال گذشته رشد دو برابری را نشان می دهد، تصریح کرد: رشد حاصله از زکات این نوید را می دهد که مردم استان نسبت به فرائض دینی اهتمام ویژه ای را نشان می دهند.

وی تاکید کرد: شهرستان اردستان از دیرباز به عنوان شهرستانهای مهم و یکی از شهرهای قطب کشاورزی استان بوده که به واسطه خشکسالی تغییراتی را در وضعیت زکات آن شاهد هستیم.

رئیس ستاد احیای زکات استان اصفهان خاطرنشان کرد: شورای زکات روستایی شهرستان اگر فعال شود معتقدیم اردستان همچون سالهای گذشته رتبه نخست جمع آوری زکات را  در استان به خود اختصاص خواهد داد.

رنجبر کاهش جمع آوری زکات در اردستان را خشکسالی و شاید عدم فعالیت جدی همکاران خود عنوان کرد که با تشکیل شورای زکات روستایی این امر مرتفع خواهد شد.

این مسئول همچنین اعلام کرد: برای فعالیت بهتر زکات  ۱۶ نفر از روحانیون به عنوان مسئول زکات شهرستانها فعالیت دارند.

انتهای پیام / کد خبر28144

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار