صبح اردستان

معرفی نهضت عاشورا در قالب نمایشگاه کربلای حسینی در زواره

کدخبر: 28212
اسفند ۴, ۱۳۹۶ در ساعت ۶:۳۰ ب.ظ

به گزارش صبح اردستان، حسین داوودی در گفتگو با صبح اردستان، اظهار کرد: نمایشگاه کربلای حسینی تا کربلای خمینی با هدف یادآوری صحنه‌هایی از واقعه کربلا و ترویج نهضت حسینی در زواره اردستان برپا شده است.

وی افزود: نمایشگاه کربلای حسینی (ع) تا کربلای خمینی (ره) در زمینی به مساحت هفت هزار و ۲۰۰ متر مربع برپا شده است.

مسئول برگزاری نمایشگاه  کربلای حسینی زواره گفت: گوشه ای از مظلومیت و رشادت‌های امام حسین (ع) و صحنه‌هایی از واقعه نهر علقمه، بین الحرمین، گودال قتلگاه، تل زینبیه، خیمه‌ها، سرهای بریده شهدا، پرچم‌های نمادین لشکر امام حسین (ع)، میدان رزم و محل شهادت شهدای کربلا در این نمایشگاه  مشاهده می شود.

داوودی با بیان اینکه بازدیدکنندگان با حال و هوایی معنوی و غمناک به تصویر کشیده شده روبرو می شوند، تصریح کرد: صحنه های  موجود دل هر بیننده ای را به درد می‌آورد، ضمن اینکه صحنه ای از جنگ تحمیلی نیز به تصویر کشیده شده است.

وی تاکید کرد: برای آماده سازی این نمایشگاه ده روز تلاش شده و برای بهره مندی بیشتر مردم منطقه و برای اینکه بتوانیم این فرهنگ و قیام را به نفرات بیشتری معرفی کنیم، سعی داریم هرساله با اضافه کردن موضوعات جدید گامی در بهتر شناخته شدن نهضت عاشورا برداریم.

مسئول برگزاری نمایشگاه  کربلای حسینی زواره خاطرنشان کرد: نمایشگاه کربلای حسینی تا کربلای خمینی با هدف یادآوری صحنه‌هایی از واقعه کربلا و ترویج نهضت حسینی و انتقال مفاهیم و ارزش‌های ناب عاشورایی و همچنین رشادت‌های شهدا و رزمندگان در دوران دفاع مقدس برپا شده است.

نمایشگاه کربلای حسینی تا کربلای خمینی زواره تا دهم اسفند در محل نینوای شهر زواره همه روزه در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.