صبح اردستان

سمیرم و دنا؛ خط خبری اول دنیا!

کدخبر: 28231
اسفند ۶, ۱۳۹۶ در ساعت ۱۲:۳۹ ب.ظ

به گزارش صبح اردستان– به نقل از سمیرم خبر، محمود افشاری/ همان ابتدای سقوط بود که هر چهار خط دو تلفن همراه من شروع به زنگ خوردن کرد و با اینکه هر دوی آنها غیر اندرویدی و بقول معروف ۱۱ دوصفری هستند در همان یکشنبه سیاه سانحه، هر دو، آلارم اتمام شارجشان به قرمزی و اتمام گرایید و کم مانده بود خاموش شوند!

انگار که همه ایران، از دوست و آشنا و همکار و غیر همکار که شماره من و امثال من را داشتند، یا می خواستند بدانند سمیرم چه خبر است یا اینکه عکس و فیلم از سانحه و سقوط می خواستند! انگار هواپیما نه در دل و شیارهای وحشی دنای به آسمان ساییده نامهربان، که درست در وسط سمیرم افتاده و من هم در حال عزیمت به منطقه سقوط و تهیه خبر و عکس یادگاری از این سانحه دلخراش و جانسوز هستم!

به هر روی از این تماس های مکرر که بگذریم، دنبال کردن خط اول و دوم خبری شبکه ها و سایت های ایران و جهان از یونایتدپرس و آر تی روسیه گرفته تا روزنامه ها و رسانه های خودمان، نشان از تمرکز بر خبرهای هواپیمای ساقط شده شرکت آسمان در نزدیکی روستای نقل دناکوه و پادنا می داد که کلیدواژه های اصلی آن هم شامل دنا، سمیرم، دناکوه، پادنا، سقوط و هواپیما بود و همچنان هم ادامه دارد.

وجود تلگرام و دیگر شبکه ها و پیام رسان های موبایلی هم که کار اطلاع رسانی را سخت و آسان کرده است و هر کسی با گوشی همراه خود، برای خودش خبرنگار و خبرگزاری شده و حتی پیدا شدن لاشه هواپیما را بدون حساب و کتاب رسانه ای می کند! انگار که در دل دو سه متر برف و یخ، خرسی سیاه یا شاید قهوه ای در میانه خواب زمستانیش در دنا و زاگرس آرمیده و اصابت هواپیما به طراف خوابگاهش لحظاتی خوابش را بر هم زده و او را از دل غار بیرون کشیده، تا لکه سیاه دیده شده خبر رسانه ای شود و بعد هم بلافاصله تکذیب که لاشه ای در کار نیست تا باز هم عمو یادگار به همان غار برود و تا بهار را استراحت کند.

نکته مهم اما در این میانه ی مهم شدن یا بهتر بگویم رسانه ای شدنِ سمیرم و دنا، دست بکار شدنِ همگانی همگان بود. حتی ابرها و باد و باران هم که تا هفته قبل گاه گداری سرکی به آسمان سمیرم می زدند و برف و بارانی نثارمان نمی کردند، در این مدت که هواپیمایی غول پیکر، پیکره سخت دنا را خراشید، تازه یادشان افتاده ببارند و نعمت و نقمت را همزمان نصیبمان کنند.

گفته بود که؛ برف و باد و مه و باران و فلک در کارند، تا خبرهای هوا بیشتر از پیش شوند…
عجبا که عمده ما ملت که همه چیزمان را سیاسی و سیاه و سفید می بینیم، این بار هم به این وادی ورود کردیم و «سانحه و سیاست» را کنار هم نهادیم و کارشناسی کردیم و به نتیجه رساندیم تا جایی که حتی باد را مقصر تکانه شدید هواپیما دانستیم که به کوهش زده و در آن ارتفاع رفیع ساقطش کرده است!

شاید که فرجام این پرخبری اما سرازیر شدن برخورداری و بهره مندی های پساسقوط به سمیرم زیبای من و شما باشد. ان شاالله

انتهای پیام/ الف