صبح اردستان

هیچ واحد تولیدی سال ۹۵ در اردستان تعطیل نشده است

کدخبر: 28254
اسفند ۷, ۱۳۹۶ در ساعت ۱:۳۶ ب.ظ

به گزارش صبح اردستان، علیرضا غیور پیش از ظهر امروزدر جلسه شورای هماهنگی تعاون، کار که با حضورمدیران کل استان اصفهان در فرمانداری اردستان برگزار شد، اظهار کرد: برگزاری جلسات اینچنینی برای رفع معضل اشتغال و توسعه آن تاثیر گذار خواهد بود.

وی افزود: اردستان بر اساس آخرین سرشماری در سال۹۵جمعیت آن ۴۲هزار و ۱۵۰نفر بوده که از این مقدار ۲۷هزار و ۲۹۱نفر ساکن شهر و ۱۴هزارو۳۱۴نفر ساکن روستاها هستند.

فرمانداراردستان گفت: طبق سرشماری سال۹۵ بکهزار و ۴۵۵نفر بیکار در اردستان ثبت شده که این آمار در سال ۹۶به یکهزار و ۳۹۱ نفر رسیده که کاهش محسوسی را داشته است.

غیور با بیان اینکه در سال۹۶جلسات کارگروه اشتغال به میزان ۱۴جلسه برگزار شده، تصریح کرد: جلسات استعداد یابی۲۹مورد تشکیل شده و ۱۷۶طرح تولیدی و اشتغالی در این جلسات مطرح شده که ۱۱۱طرح مورد تصویب قرار گرفته و برای توسعه پایدار مفید خواهد بود.

وی تاکید کرد: طرحهای خوبی که تصویب شده می تواند در سالهای آینده شاهد اشتغالهای خوبی را در شهرستان اردستان باشیم و اجرای طرحهای تصویبی می تواند دو هزار اشتغال در کنار خود برای جویای کار فراهم کند.

غیور تصریح کرد: کارگروه تسهیل بدنبال رفع و موانع و مشکلات کارگاههای تولیدی بوده که در سال گذشته کمترین تعدیل نیروی انسانی را داشته و واحد تولیدی در اردستان تعطیل نشده است.

وی تصریح کرد: افرادی که در کارگاهها مشغول هستند، یکهزار و ۵۵۸نفر بوده و یکهزارو۵۰نفر نیز بیمه شده داشته  و سه هزار و ۲۷۴نفر هم شاغل در موضوع صنعت هستند.

فرماندار اردستان اعلام کرد بخش کشاورزی یکی از صنعت هایی بوده که در اردستان فعالیتهای خوبی  را تا کنون انجام داده و بزرگترین مشکلی که در واحدهای دامداری وجود دارد موضوع صنعتی و سنتی بودن آن است که در پرداخت تسهیلات به این بخش مشکلاتی وجود دارد.