پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
مدیرکل تعاون،کار ور فاه اجتماعی استان اصفهان:

آمار بیکاران استان اصفهان ۱۳ و هفت دهم درصداست

مدیرکل تعاون،کار ور فاه اجتماعی استان اصفهان، گفت: میانگین آمار بیکاران استان اصفهان ۱۳ و هفت دهم درصد بوده که تمام تلاش برای کاهش نرخ بیکاری است.

به گزارش صبح اردستان، محسن نیرومند در گفتگو با صبح اردستان، اظهار کرد: میانگین آمار بیکاران فارغ التحصیل دانشگاهی در کشور ۲۰ درصد بوده اما این آمار در استان اصفهان ۲۰ و ۸دهم  درصد است.

وی افزود: ۶۴ درصد جمعیت استان اصفهان از قشر کارگر بوده و با توجه به شاخص‌ ها، این استان بطور کامل صنعتی است.

مدیرکل تعاون،کار ور فاه اجتماعی استان اصفهان گفت: میانگین آمار بیکاران استان اصفهان ۱۳ و هفت دهم درصد بوده که تمام تلاش برای کاهش نرخ بیکاری است.

نیرومند با بیان اینکه سهم طرح کارورزی در استان اصفهان چهار هزار و ۱۲۵ نفر است، تصریح کرد: سهمیه در نظر گرفته شده در بین شهرستانها توزیع شده است.

وی تاکید کرد: هدف از اجرای طرح کارورزی، آموزش و مهارت آموزی بوده و کارورزان علاوه بر اینکه از مزایای حقوق ۳۰ درصد قانون کاربرخوردار خواهند شد،  تمام حق بیمه مسئولیت آنان را دولت پرداخت می کند .

مدیرکل تعاون،کار ور فاه اجتماعی استان اصفهان خاطرنشان کرد: افراد پس از پایان دوره کارورزی به مدت دو سال در واحدهایی که سه نفر بیمه شده اصلی داشته باشند می توانند مشغول کار شوند و طبق هماهنگی با سازمان تامین اجتماعی؛ مسئول یا کارفرما از پرداخت حق بیمه این افراد معاف هستند و دولت ۱۰۰ درصد حق بیمه این افراد را متقبل می شود.

نیرومند تصریح کرد: متقاضیان فارغ التحصیل باید در سامانه ای که به همین منظور در سایت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پیش بینی شده است، ثبت نام کنند و این استان در اجرای طرح کارورزی رتبه دوم کشور را در اختیار دارد.

وی همچنین یادآوری کرد: استان اصفهان دارای یک میلیون و ۱۰۰ هزار بیمه شده است که ۷۰۰ هزار نفر آنها بیمه شده اجباری هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان همچنین اعتبار مشاغل خانگی استان اصفهان را ۵۴ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: ۹۰ درصد تسهیلات اشتغالزایی اصفهان به پشتیبان های مشاغل خانگی پرداخت شده است.

انتهای پیام / کد خبر28257

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار