جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
مدیر صندوق بیمه روستائیان و عشایر استان اصفهان:

اردستان رتبه ۱۳ بیمه شده روستائیان استان اصفهان را دارد

مدیر صندوق بیمه روستائیان و عشایر استان اصفهان، گفت: شهرستان اردستان از لحاظ تعداد بیمه شده دارای شرایط متوسطی بوده و رتبه ۱۳ استان اصفهان را دارد که بالغ بر دو هزار و ۱۰۰نفر بیمه شده در این شهرستان وجود دارد.

به گزارش صبح اردستان، عماد استکی در گفتگو با صبح اردستان، اظهار کرد: شهرستان اردستان  در حال حاضر ۲۵ نفر مستمری بگیر بازنشستگی پیش از موعد دارد.

وی افزود: طبق مصوبه ای که ابلاغ شد افرادی که دارای ۷۰سال سن و ۱۰ سال پرداخت حق بیمه در این صندوق هستند می توانند از مستمری بازنشستگی پیش از موعد بهره مند شوند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان اصفهان گفت: ماموریت این صندوق بیمه کردن کشاورزان روستائیان و عشایر است تا بتوانند از مزایا تعهدات صندوق برخوردار بشوند

استکی با بیان اینکه ۲۷۳هزار خانوار استان اصفهان مشمول طرح بیمه هستن، تصریح کرد:  ۷۳هزار خانوار عضو صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان اصفهان هستند.

وی تاکید کرد: تعهدات  این صندوق شامل  پرداخت مستمری بازنشتسگی، مستمری از کارافتادگی کلی و پرداخت مستمری به بازمانده گان بیمه شده متوفی می باشد.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان اصفهان خاطرنشان کرد: افراد مشمول این صندوق شامل روستائیان،عشایر، کشاورزان و ساکنین شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر بوده که با ابلاغ جدید بیمه شدن بافندگان فرش، گلیم، جاجیم و سایر صنایع وابسته ابلاغ شده است.

استکی تصریح کرد: شهرستان اردستان از لحاظ تعداد بیمه شده دارای شرایط متوسطی بوده و رتبه ۱۳ استان اصفهان را دارد که بالغ بر دو هزار و ۱۰۰نفر بیمه شده در این شهرستان وجود دارد.

وی یادآوریی کرد: حق بیمه در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر بر اساس سطوح درآمدی که انتخاب شده محاسبه می شود و ۱۵ درصد این سطح درآمد حق بیمه فرد محسوب می شود و برای کمک به این افراد ۱۰ درصد حق بیمه را دولت به عنوان کمک پرداخت و تنها پنج درصد  را خود فرد پرداخت می کند.

انتهای پیام / کد خبر28264

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار