پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اردستان:

آزمون سرتاسری قرآن با ۳۱۱نفر در اردستان انجام می شود

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اردستان، گفت: آزمون قرآن بصورت مشترک و سرتاسری روز پنجشنبه ۱۰ اسفند ماه با حضور ۳۱۱ نفر در اردستان برگزار خواهد شد.

به گزارش صبح اردستان، فضل الله بصیرت صبح امروز در جلسه مشترک برنامه ریزی  مسابقات قرآن در محل اداره ارشاد اسلامی اظهار کرد: برای اینکه قرآن را سرلوحه کارهای اجتماعی و فرهنگی قراردهیم باید در این راه تلاش کنیم.

وی افزود: فعالیتهای حوزه قرآنی در گذشته بصورت موازی کاری انجام می شد که جای شورای هماهنگی توسعه قرانی در این میان خالی بود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اردستان گفت: برگزاری آزمون مشترک قرآنی یکی از فعالیتهای توسعه قرآنی است که می تواند در بخشهای مختلف صرفه جویی کند.

بصیرت با بیان اینکه آزمون قرآن بصورت مشترک و سرتاسری  روز پنجشنبه ۱۰ اسفند ماه برگزار خواهد شد، تصریح کرد: اردستان تا کنون ۳۱۱ نفر برای آزمون مورد نظر ثبت نام کرده اند.

وی تاکید کرد: آزمون در دو حوزه امتحانی اردستان و زواره برگزار خواهد شد که ۲۰۵نفر در آزمون کتبی و ۲۲۹نفر در رشته حفظ و ۲۴نفر در آزمون شفاهی شرکت داشته و در رشته ترجمه و مفاهیم ۱۳نفر معارف ۶۳ نفر و بصورت الکترونیکی شش نفر ثبت نام کرده اند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اردستان خاطرنشان کرد: آزمون در دو نوبت ساعت هشت و ۳۰ و ساعت ۱۰ و ۴۵ دقیقه برگزار و کسانی که ۹۰ امتیاز را کسب کنند جوائزی همراه با سفر عتبات عالیات به قید قرعه اهداء خواهد شد.

محمد رضا ترحمی در ادامه جلسه اظهار کرد: برنامه ریزی قرآنی که در سال جاری تدوین شده به سمت و سویی حرکت می کند که تمام دستگاهها با همدلی و همیاری برنامه ها را اجرایی کنند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه اردستان گفت: اداره اوقاف در بخش و حوزه قرآنی فعالیتها و تجربه خوبی را کسب کرده و اولین تجربه مشترک خود را با برگزاری  آزمون دهم اسفند به دست خواهد آورد.

وی تاکید کرد: شهرستان اردستان علاقه مندان به فعالیتهای قرآنی بسیاری را در امامزاده ها و مساجد برای تاثیر گذاری در اختیار دارد.

ترحمی با بیان اینکه از طریق مساجد و امامزاده ها می توانیم بیشترین مخاطب را جذب کنیم، تصریح کرد: برنامه های منسجم در نقاط مختلف شهرستان می تواند نگاهها را تغییر دهد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه اردستان خاطرنشان کرد: ایجاد شورای مرکزی قرآنی در شهرستان می تواند همراه با خلاقیت و نوآوری باشد تا بتوانیم در سالهای بعد حرفی برای گفتن در استان داشته باشیم.

وی تصریح کرد: وجود ۶۴ بقعه، امامزاده و اماکن مذهبی در اردستان فقط ۲۰ مورد آن بصورت فعال بوده که با فعال کردن فعالیتهای فرهنگی در کنار همه امامزادگان اثرات بهتری را نسیب شهرستان خواهد کرد.

 

انتهای پیام / کد خبر28302

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار