جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردستان :

طرح بازآفرینی دو بنای مسجدجامع و قنات دوطبقه اردستان آغاز شده است

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردستان، گفت: طرح بازآفرینی دو بنای مسجدجامع و قنات دوطبقه اردستان با همکاری شهرداری اردستان آغاز شده است.

به گزارش صبح اردستان، محمدرضا صدوقی در گفتگو با صبح اردستان، اظهار کرد: مکانهای تاریخی شهر اردستان که روباز هستند توسط برخی افراد و ریختن زباله مورد بی مهری قرار می گیرد.

وی افزود: اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردستان  دو نیروی خدماتی دارد که مرتب مکانهای پر بازدید را نظافت می کنند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردستان گفت: بناهای تاریخی از اهمیت بالایی برخوردار هستند که به همین منظور و برای بالا بردن فرهنگ و درک مردم نسبت به این بناها با هیات امنای مساجد و بزرگان محلات جلساتی برگزار شده است.

صدوقی با بیان اینکه طرح بازآفرینی دو بنای مسجدجامع و قنات دوطبقه اردستان با همکاری شهرداری اردستان آغاز شده است، تصریح کرد: مرحله اول این طرح، کف سازی کوچه ها و معابر مسجد جامع اردستان بوده که تا قبل از اتمام سال به پایان خواهد رسید.

وی تاکید کرد: طرح بازآفرینی قنات دوطبقه اردستان که شامل کف سازی، بدنه سازی، مرمت و احیای آسیاب قنات است پس از پایان تعطیلات نوروز آغاز خواهد شد.

. رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردستان خاطرنشان کرد: پس از ثبت جهانی قنات دوطبقه مون اردستان در سال ۹۵ از محل اعتبارات پایگاه های جهانی قنوات مبلغ یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال بمنظور مرمت قنات هزینه شده است.

صدوقی همچنین افزود: بمنظور مرمت رختشوی خانه و لایروبی قنات دو طبقه اردستان از محل اعتبارات پایگاه های جهانی قنوات مبلغ  یک میلیارد ریال اختصاص داده شده است.

انتهای پیام / کد خبر28535

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار