صبح اردستان

شهر زیر زمینی اردستان بازآفرینی و احیاء می شود

کدخبر: 28549
اسفند ۲۰, ۱۳۹۶ در ساعت ۸:۱۹ ق.ظ

به گزارش صبح اردستان، محسن حیدری در گفتگو با صبح اردستان، اظهار کرد: طرح های بازآفرینی و احیای بافت های تاریخی شهر اردستان از سال۹۶ شروع شده که تا سال یکهزار و ۴۰۰ به طول می انجامد.

وی افزود: طرح بازآفرینی و احیای بافت‌های تاریخی شهر اردستان با اعتبار اولیه ۱۲ میلیارد ریال آغاز شده است.

شهردار اردستان گفت: مرحله اول این طرح شامل کف سازی، بدنه ‌سازی و حذف بافت‌های فرسوده اطراف مسجد جامع اردستان بوده که در حال انجام است.

حیدری با بیان اینکه مرحله دوم طرح بازآفرینی شهری با اعتبار ۳۰میلیارد ریال خواهد بود، تصریح کرد: مرحله دوم طرح از ابتدای سال ۹۷ شروع می شود.

وی تاکید کرد: مرحله دوم طرح شامل بازآفرینی بافت و مسیرهای قنات دوطبقه، بازآفرینی مسجد خسرو، مسجد ملا یعقوب و مسجد تاریخی امام حسن(ع) محله بازار اردستان است.

شهردار اردستان خاطرنشان کرد: هدفی که در طرح‌های احیاء بناهای تاریخی اردستان داریم این است تا ابنیه تاریخی را از وضعیت کنونی آن نجات دهیم.

حیدری یادآوری کرد: تلاش داریم تا قبل از نوروز۹۷ مرحله استفاده توریست و گردشگر از مسجد جامع اردستان را آماده کرده و در پایان بازآفرینی مسجد جامع از ورود ماشین آلات به اطراف آن جلوگیری  خواهد شد.

وی همچنین گفت: همزمان با اجرای طرح بازآفرینی مسجد جامع اردستان، ایجاد شهر زیر زمینی را پیگیر هستیم تا مسیرهای اصلی که به مسجد جامع و قنات دوطبقه اردستان وصل می شود را بازآفرینی و احیاء کنیم.