صبح اردستان

پرونده۱۲۱نفر از تصرف کنندگان اراضی ملی در اردستان پیگیری می شود

کدخبر: 28552
اسفند ۲۰, ۱۳۹۶ در ساعت ۱۰:۱۲ ق.ظ

به گزارش صبح اردستان، غلامرضا اللهیاری در گفتگو با صبح اردستان، اظهار کرد: اردستان در حال حاضر دارای ۱۵۰هزار راس واحد دام سبک و دو هزار واحد شتر است که بمنظور رفاه حال شترداران محلی بنام چاه زنگی در نظر گرفته شده به میزان ۱۴ هزار هکتار که پس از مراحل قانونی در اختیار آنان قرار خواهد گرفت.

وی افزود: اعتبار نهال کاری شرق اردستان با همکاری شهرداری، اداره راه و حمل و نقل جاده ای، اداره آبفا، آبفار و از محل واحد آبخیزداری به مبلغ ۳۵۰ میلیون ریال درخواست شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی اردستان گفت: پنج اکیپ قاچاقچی حمل چوب تا کنون منهدم شده و پرونده آنها در مراجع قضائی پیگیری می شود که بعضی از آنها تا یک میلیارد ریال جریمه شده اند.

اللهیاری با بیان اینکه برای اراضی تصرفی و چرای دام و قطع درختان در سال جاری ۴۳ پرونده تشکیل شده، تصریح کرد: ۲۷ پرونده مربوط به اراضی تصرفی، ۲۳ مورد چرای دام غیر مجاز و ۲۳ مورد هم بایت قطع درختان و حمل چوب قاچاق بوده که ۱۹نفر دستگیر شده اند.

وی تاکید کرد: حاصل تلاش مستمر  همکارانمان در منابع طبیعی اردستان موجب شده تا در سال ۹۶ سه هزار و ۱۶۸ کیلو چوب، ۹۸ کیلو ذغال جمع آوری و ۱۶ کوره نیز منهدم شود.

رئیس اداره منابع طبیعی اردستان خاطرنشان کرد: میزان جریمه قطع درخت از سه میلیون ریال به ۳۰ میلیون ریال افزایش پیدا کرده است.

اللهیاری تصریح کرد: افرادی که به اراضی ملی تعرض داشته و آن را تصرف کرده اند ۱۲۱ نفر بوده که ۲۲۱ هزار و ۴۶۶ متر مربع زمین  را تصرف و پرونده آنها در مراجع قضائی پیگیری می شود.

اردستان دارای۹۴هزار هکتار جنگل و۸۷۰هزار هکتارمرتع و۱۹۰هزار هکتار بیابان است.