صبح اردستان

برگزاری ۳۰ مورد یادواره شهدا در اردستان

کدخبر: 28608
اسفند ۲۱, ۱۳۹۶ در ساعت ۶:۱۴ ب.ظ

به گزارش صبح اردستان، ماشاالله حمامیان در گفتگو با صبح اردستان، اظهار کرد: قدر و منزلت شهدا را باید بدانیم و آن را الگوی خود قرار دهیم.

وی افزود: همه ما و به ویژه نسل جوان می توانیم  راه و مسیر شهدا را ادامه داده  و آنها را سرمشق راه خود قرار دهیم.

رئیس اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان اردستان گفت: اردستان دارای ۵۵ گلزار شهدا بوده که ۴۴ گلزار با اعتباری بالغ بر هشت میلیارد ریال ساماندهی شده است.

حمامیان با بیان اینکه اردستان در تاریخ خود ۴۵ شهید را در یک روز تشییع کرده، تصریح کرد: شهدا مربوط به عملیات  بیت المقدس بوده که در ۱۱ خرداد سال ۶۱ تشیع شده اند.

وی تاکید کرد: روز تشییع ۴۵ شهید در اردستان بنام روز حماسه و ایثار شهرستان نامگذاری شده و همه ساله برنامه هایی باشکوه بمنظور گرامی داشت این روز برگزار می شود.

رئیس اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان اردستان خاطرنشان کرد: اجرای طرح سپاش بمنظور تکریم جامعه ایثارگری شهرستان در سال جاری ۶۰۰ دیدار با خانواده های ایثارگران انجام شده است.

حمامیان برگزاری ۳۰ مورد یادواره شهدا در سطخ شهرستان و روستاها، برگزاری یادواره سرداران و ۳۲۰ شهید شهرستان را از عمده فعالیتهای این بنمیاد در سال ۹۶ عنوان کرد.

شهرستان اردستان دارای ۳۲۰شهید،۵۵۰جانباز و ۴۴آزاده بوده که تعداد دو شهد و شش جانباز مربوط به مبارزات دوران پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷است.