صبح اردستان

شعر اگر در خدمت تربیت نسل جامعه قرار گیرد ارزشمند است

کدخبر: 28612
اسفند ۲۱, ۱۳۹۶ در ساعت ۶:۵۸ ب.ظ

به گزارش صبح اردستان، حجت الاسلام محمد علی انصاری عصر امرو در دومین همایش استانی کوثر ولایت ویژه زنان شاعر در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اردستان اظهار کرد: یکی از ارزشمندترین و با شکوه ترین حوزه های تربیتی و انسان ساز حوزه ادبیات است.

وی افزود: امروز حضور زنان فرهیخته و ادیبان و شاعران در صحنه های مختلف انقلاب  مشهود بوده و زنان با سروده های انقلابی و فرهنگی و مذهبی نقش مهمی در فرهنگ سازی جامعه دارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: شعرا با ذهن خلاق و روح لطیف خود یک معنی را تصور کرده با الفاظ زیبا در قالب شعر آن را به دیگران منتقل  کرده و نقش اساسی در تربیت بشر دارند.

حجت الاسلام انصاری با بیان اینکه شعر اگر در خدمت تربیت نسل جامعه قرار گیرد ارزشمند است، تصریح کرد: شعر اگر در غیر این صورت باشد از ارزش چندانی برخوردار نخواهد بود.

وی تاکید کرد: تاریخ کشور مان شاهد اسامی از شاعرانی همچون سعدی، حافظ، رودکی، مولانا  است که در خدمت بشر بودند و در استان نیز هم اکنون تعدا زیادی از این گونه افراد هنرمند و اهل شعرو ادب در خدمت تربیت انسان ها هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان خاطرنشان کرد: امروز مقام معظم رهبری سردمدار گسترش این فرهنگ و تشویق شعرا بوده  و خود نیز جزء کسانی هستند که شعر را خوب می شناسند و شاعران را مورد تکریم قرار می دهند.

حجت الاسلام انصاری تصریح کرد: ایران بعد از قبول اسلام همه حوزه ها متاثر از اسلام و قرآن و زندگی پیامبر(ص)  و اهل بیت (ع) بوده و: شعرا نیز با استناد به آیات نورانی قرآن و تعالیم اسلام با سرودن شعرهای آیینی و مذهبی نقش مهمی در ترویج و انتشار مبانی دینی و تربیتی داشته اند .

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان افزود: ۷۰ اثر به دبیرخانه این همایش رسیده که طی بررسی های به عمل آمده   هشت اثر توسط هئیت داوران برگزیده شد.