صبح اردستان

طرح ملی امداد جاده ای در اردستان آغاز شد

کدخبر: 28731
اسفند ۲۷, ۱۳۹۶ در ساعت ۲:۴۷ ب.ظ

به گزارش صبح اردستان، منصور خانی در گفتگو با صبح اردستان، اظهار کرد: طرحهای نوروزی هلال احمر با برنامه ریزی مدون در سه قالب برای نوروز اجرا می شود.

وی افزود: یکی از طرحهای نوروزی هلال احمر پوشش حوادث شهری، همچون آب گیری منازل و مفقود شدن در کویربوده  که تیمهای امدادی با تجهیزات مورد نظر در این زمینه آماده هستند.

رئیس هلال احمر اردستان گفت: طرح ملی امداد جاده ای از تاریخ۲۵ اسفند شروع شده و تا تاریخ ۱۸ فروردین ادامه دارد که در اردستان پایگاه امداد جاده ای بین شهری روستنایی ظفرقند با استفاده از یک دستگاه آمبولانس مجهز  و یک دستگاه خودوری نجات مجهز و تجهیزات اورژانس با حضور ۲۰ نفر از نجاتگران آموزش دیده که دوره بازآموزی را در اسفندماه گذرانده اند فعالیت خود را آغاز کرده است.

خانی با بیان اینکه در طرح امداد نجات نوروزی اردستان و در محورهای مواصلاتی شهر خودروی نجات با نجاتگران حضور دارند، تصریح کرد: طرحهای نوروزی و طرح ملی و ایمنی سلامت نوروزی مربوط به سازمان جوانان که ۱۵ نفر افراد آموزش دیده در آن حضور دارند فعالیت می کنند.

وی تاکید کرد: محور دوم طرح نوروزی هلال احمر فعالیتهای فرهنگی است که با پخش اطلاع رسانی به امور فرهنگی و آداب سفر و امر به معروف و نهی از منکر صورت می گیرد.

رئیس هلال احمر خاطرنشان کرد: فضای دوستار کودک در محل طرح نوروزی هلال احمر تهیه شده  که با اطلاع رسانی از محورهای مواصلاتی و گردشگری به مسافران اطلاع رسانی خواهد کرد.

خانی همچنین اعلام کرد: هلال احمر اردستان با امکانات و افراد با تجربه تر نسبت به سال قبل آماده خدمات رسانی به مسافران نوروزی بوده و در صورت شرایط بحرانی پیش بینی اسکان اضطراری تا ۵۰۰ نفر آماده شده است.