جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
رئیس اداره هواشناسی اردستان:

کاهش ۵۸ درصدی بارش ها در استان/ اصفهان جزء هشت استان کم بارش کشور است

رئیس هواشناسی اردستان گفت: استان اصفهان نسبت به سال گذشته ۵۸درصد کاهش بارش داشته و از نظر کاهش بارش جزء هشت استان کم بارش کشور محسوب می شود.

به گزارش صبح اردستان، جواد رمضانپور در گفت و گو با صاحب نیوز؛ اظهار کرد: ۲۸ استان کشور از نظر بارش بلند مدت با کاهش همراه بوده که استان اصفهان در این کاهش ها جزء هشت استان اول کشور است.

وی افزود: تنهااستانهای آذربایجان و اردبیل توانسته اند به نرم واقعی خود برسند و بقیه استانها با کاهش همراه بوده  که ۶۰درصد کاهش بارش را نسبت به بلند مدت شاهد هستیم.

رئیس هواشناسی اردستان گفت: دو سوم منطقه ایران دارای اقلیم گرم و خشک بوده  که در کاهش بارش ها موثر و این شرایط فقط برای استان اصفهان نبوده و بررسی وضعیت بارش های سایر استان نسبت به سال گذشته هم نشان دهنده کاهش باران است.

رمضانپور با بیان اینکه استان اصفهان نسبت به سال گذشته ۵۸درصد کاهش بارش داشته، تصریح کرد: استان اصفهان از نظر کاهش بارش جزء هشت استان کشور محسوب می شود.

وی تاکید کرد: میزان بارش سال زراعی امسال شهرستان اردستان تا چهارم اردیبهشت۹۷ به میزان ۶۹و دو دهم میلیمتر بوده است.

رئیس هواشناسی اردستان خاطرنشان کرد: از سال گذشته تا این زمان شهرستان اردستان۸۷/۶ دهم میلیمتر بارش داشته و بارش بلند مدت آن ۱۰۴میلیمتر است که نسبت به بلند مدت۳۳درصد کاهش داشته و نسبت به سال قبل هنوز۲۱درصد کاهش را نشان می دهد.

رمضانپور همچنین آخرین بارش شهرستان اردستان در سوم اردیبهشت را ۱۳/۵ میلیمتر  اعلام کرد و افزود: اکثر شهرستان های استان از این نعمت الهی برخوردار شده اند.

وی تصریح کرد: کل مساحت ۱۲ هزار کیلومتری شهرستان اردستان در سال های ۹۶ و ۹۷ شاهد ۵۰ میلیمتر بارش بوده است.

رمضانپور افزود: میانگین وضعیت بارش استان اصفهان در سال زراعی جاری، ۴۳میلی متر بوده که نسبت به مشابه بلند مدت ۶۶درصد کاهش داشته است.

انتهای پیام / کد خبر29421

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار