صبح اردستان

واگذاری انشعاب آب به بعضی مکانها در اردستان ممنوع شد

کدخبر: 29427
اردیبهشت ۶, ۱۳۹۷ در ساعت ۱:۲۲ ب.ظ

سیدعباس شریعت مدار در گفت و گو با صبح اردستان؛ اظهار کرد:  میزان مصرف آب روزانه شهرهای اردستان و زواره ۱۵۰ لیتر بر ثانیه بوده که نسبت به میانگین استان از میزان بالایی برخوردار است.

وی تاکید کرد: سرانه مصرف آب برای هر نفر بیش از ۲۰۰ لیتر است در صورتی که این سرانه در استان حداکثر ۱۸۰ لیتر تعیین شده است.

مدیر آبفای اردستان گفت: با توجه به کنترل روزانه مبنی بر کیفیت آب شبکه آبرسانی شهرستان اردستان، بدون هیچگونه نگرانی از آب شرب استفاده کنند.

شریعت مدار با بیان اینکه وضعیت مهم فعلی برای آبفا آبرسانی بهداشتی در منازل مردم است، تصریح کرد: هر چند موضوع خالص بودن یا نبودن آب مطرح نیست، اما از لحاظ سلامت، آب مورد تایید بوده و برای مصرف روزانه مشکلی وجود ندارد.

وی تاکید کرد: آب مصرفی فعلی اردستان مخلوطی از آب اصفهان و آب چاه اردستان بوده که در صورت عدم حفر چاه جدید، در تابستان با کمبود آب مواجه خواهیم شد.

مدیر آبفای اردستان خاطرنشان کرد: با توجه به بحران آب موجود در استان اصفهان و طبق بخشنامه امور مشترکان آبفا تا اطلاع ثانوی واگذاری انشعاب به گلخانه ها، مرغداری ها، دامداری ها و باغها و انشعاب ساخت و سازها در اردستان ممنوع شد.