جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
نماینده مردم اردستان درمجلس شورای اسلامی:

حجاب در فراز قله های مسائل فرهنگی کشور قرار دارد/ نیازمند فرهنگ سازی حجاب در جامعه هستیم

نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی، گفت: حجاب نشان دهنده تنها یک واجب الهی نیست و بلکه واجب فرهنگی و اجتماعی بوده که در فراز قله های مسائل فرهنگی کشور قرار دارد.

به گزارش صبح اردستان، حجت الاسلام سید صادق طبا طبایی نژاد در گفت و گو با صاحب نیوز؛ اظهار کرد: قانون اجتماعی که در کشور وجود دارد در رابطه با نوع پوشش خانم ها و آقایان  به وضوح مشخص است.

وی افزود: برای  حضور در اجتماع و در هر جامعه ای  در حقیقت محدودیتی هایی وجود  دارد که باید رعایت شود.

نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی گفت:  در جامعه ما محدودیت های فرهنگی، اجتماعی، عرفی و مذهبی خاص خودش را دارد که بصورت قانون در آمده است.

حجت الاسلام طباطبایی نژاد با بیان اینکه قانون هر مملکت  وقتی بصورت قانون درآمد تا زمانی که پابرجاست باید رعایت شود، تصریح کرد: قانون ما هم شرعی و مذهبی بوده که باید در جامعه رعایت شود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس  شورای اسلامی تاکید کرد: از موضع گیری وزیر امور خارجه در خصوص حجاب تقدیر می کنیم که یک موضع گیری اصولی در خصوص حجاب بوده است.

نائب رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان خاطرنشان کرد: همانطور که در اکثر وصیت نامه شهدا آمده  تبعیت از ولایت فقیه و حفظ حجاب خواهران دینی تاکید شده و اشاره روشنی به موضوع حفظ حجاب شده است.

وی تصریح کرد: حجاب نشان دهنده  تنها یک واجب الهی نیست و بلکه واجب فرهنگی و اجتماعی بوده که در فراز قله های مسائل فرهنگی کشور قرار دارد.

حجت الاسلام طباطبایی نژاد همچنین  افزود: بی حجابی یک نوع منکر اجتماعی است و حجاب  نشانه ای از اخلاق محوری و حاکمیت شرع و مذهب در جامعه است.

نائب رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان در پاسخ به سوال خبرنگار صاحب نیوز مبنی بر اینکه چرا موضوع حجاب  و برخورد با بی حجابی اجرایی نمی شود گفت: عوامل اجرای کشور در اجرای آن کوتاهی می کنند که به آنها هم تذکر داده شده است و قانون حجاب و عفاف مصوب مجلس وجود دارد و نیازی هم به اصلاحیه نیست.

وی یکی از دلائل اجرا نشدن قانون حجاب را انگیزه مجریان برای حفظ توده های کشور دانست و افزود: بعضی ها هم فرهنگ ناب حجاب را درک نکرده اند و عزم کافی وجود ندارد و قانون حجاب فقط اجرای فیزیکی و برخورد لسانی نیست بلکه نیازمند فرهنگ سازی حجاب در جامعه هستیم.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس  شورای اسلامی همچنین با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص برجام گفت: ما برجام را نه قابل  اصلاح و نه قابل تغییر می دانیم و اگر دیگران هم از برجام خارج شوند ما این حق را برای خودمان محفوط می دانیم که در این زمینه  تصمیم بگیریم.

حجت الاسلام طباطبایی نژاد  تاکید کرد: ایران حتی می تواند از ام. پی تی  و معاهده هسته ای خارج شده و هیچ نفعی برا ما نداشته و ضرر هم دارد و این یک موضع گیری اصولی است که ما حمایت می کنیم.

وی ابراز امیدواری کرد مسئولان به ارزشهای سیاسی، انقلابی و اجتماعی مذهبی پایبند باشند و موضع گیری های درستی داشته باشند.

انتهای پیام / کد خبر29474

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار