صبح اردستان

ساخت پیست موتور سواری زواره بیش از ۵۰۰ میلیون ریال هزینه داشته است

کدخبر: 29480
اردیبهشت ۱۰, ۱۳۹۷ در ساعت ۱۰:۲۱ ب.ظ

به گزارش صبح اردستان، به نقل از  صاحب نیوز؛ رسول عامری بعد از ظهر امروز در آئین افتتاح پیست موتورسواری کویرنوردان شهر زواره، اظهار کرد: بستری فراهم شده تا بتوانیم جوانان را در موضوع موتورسواری راحت تر کنترل کنیم.

وی افزود: با توجه به اینکه موتور سواری ورزش خطرناکی است و در خیابان ها برای مردم مزاحمت ایجاد می کند می توانیم جوانان را در این محل گرد هم آوریم.

مسئول پیست موتور سواری شهر زواره بیان کرد: ایجاد این پیست به همت نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی بوده که جوانان هفته ای دو روز با حضور در محل پیست آموزش های موتورسواری را فرا می گیرند.

عامری با بیان اینکه موتورسواران شیوه استفاده از موتور را با لباس ایمنی فرا می گیرند، تصریح کرد: در خصوص مسائل ایمنی حمل موتور تا محل پیست هم با نیروی انتظامی هماهنگی صورت گرفته است.

وی تاکید کرد: پیست موتورسواری کویرنوردان زواره زیر نظر هیئت موتور سواری استان اصفهان کار خود را شروع کرده و دارای مجوزهای لازم بوده و کارشناسان هیئت موتورسواری استان نیز فرود و پرتاپ سکوهای پرش را تایید کرده اند.

مسئول پیست موتورسواری شهر زواره خاطرنشان کرد: این پیست ورزشی طبق فدراسیون جهانی طراحی شده و بیمه مسئولیتی برای ۱۱ نفر خدمات درمانی تا دو نفر فوتی پیش بینی شده است.

عامری با بیان اینکه ساخت این پیست چند منظوره با همکاری شهرداری انجام شده است، تاکید کرد: در این مکان، فضا هم برای ماشین سواری و هم موتورسواری تعبیه شده است.

وی اضافه کرد: ایجاد این مجموعه بیش از ۵۰۰ میلیون ریال هزینه در بر داشته و وسعت آن نیز ۱۰ هکتار است که در مرحله اول دو هکتار آن با ۱۶ مکان و سکوی پرش آماده شده است.

مسئول پیست موتورسواری شهر زواره با بیان اینکه امروز این برنامه، اولین همایش موتورسواری بود، خاطر نشان کرد: با مسابقات دوستانه ای که قرار است برگزار شود افراد خود را برای لیست انتظار مسابقه استانی آماده می کنیم که در این راه استعداد جوانان فوق العاده است و جوانان مستعد زیادی شرکت خواهند کرد.