شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
فرماندار سابق اردستان:

حفظ اشتغال مهمتر از ایجاد آن است/ با خاطره خوب اردستان را ترک می کنم

فرماندار سابق اردستان، گفت: تلاش و فعالیت بالایی در خصوص کارگاهی شد و با چالشهایی که در سر راهشان بود با تعطیلی مواجه نشد و این را باید بدانیم که حفظ اشتغال مهمتر از ایجاد اشتغال است.

به گزارش صبح اردستان، علیرضا غیور در مراسم تکریم و معارفه فرماندار اردستان، اظهار کرد: هر آمدنی رفتی دارد و انسان از بدو تولد تا روز  پایانی در حال عبور و گذر است و خوشا به حال کسانی که در طول مسیر بتوانند در جهت انجام وظایف موفق باشند.

وی افزود: نهایت تلاشمان را در جهت پیشبرد امور بکار بستیم که با همکاری و تعامل مسئولان شهرستان به نوعی بنده حقیر را کمک کردند که جای تقدیر  و تشکر دارد.

فرماندار سابق اردستان گفت: در انجام وظیفه آنچه که مهم بوده و آنچه که جزء لاینکف فرد است توانایی او خواهد بود که هیچگاه امکانات و منابع و آنچه که بوده و هست در اختیار هیچ مدیری نیست  و نخواهد بود و این موضوع تاثیر گذار است.

غیور با بیان اینکه نکاتی که نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی به آن اشاره داشته اند را به درستی می پذیریم، تصریح کرد: اما باید قبول کنیم از فرآیند بسیاری از اموری که در شهرستان پیگیری می شود حدود ۳۰تا ۴۰ درصد آن با شهرستان است و مابقی آن که بخش عمده این فرآیند است در استان و به دستگاههای مختلف مرتبط می شود.

وی تاکید کرد: یکی از معظلات که استان با آن در چالش بوده موضوع بروکراسی اداری است که متاسفانه در بعضی از دستگاهها حاکم است، لذا انچه که لازم بود در شهرستان با همه امور تلاش شد در سریع ترین زمان مسائل و موارد پیگیری شود.

فرماندار سابق اردستان خاطرنشان کرد: یکی از اتفاقات که باید در این خصوص به آن اشاره شود موضوع مراجعات و سرمایه گذاری و استعلاماتی است که انجام می شود که امروز به واقع این را عرض می کنم در بسیاری از مواردی که انجام می شود به جرأت می توان گفت در کوتاهترین زمان این اتفاقات را شاهد هستیم.

غیور یادآوری کرد: وقتی که در استان بنا به مشکلاتی که وجود دارد طرح یک پرونده در کارگروه زیربنایی استان حداقل شش ماه تا هفت ماه در نوبت قرار می گیرد و علارغم پیگیری هایی که انجام می شود در نحوه پیشبرد برنامه ها اثر گذار خواهد بود که عمده کاستی ها و کمبودها مربوط به همین مسائل است.

وی همچنین افزود: بهترین قضاوتگر و بهترین قاضی و ارزشیابتر بهتر از مردم و زمان و گذر زمان نیست و هر فردی آثار خود را در جریان تاریخ باقی خواهد گذاشت  و آنچه که در این ۳۰ ماه پیگیری شد و شاخص بوده پیگیری و تعامل بین گروه ها و جناحهای سیاسی در شهرستان ایجاد شد و فرآیند این موضوع دو انتخابات سنگین در شهرستان است که بدون هیچگونه حاشیه و کمترین حاشیه برگرار شد یکی نمایندگی مجلس و دیگری ریاست جمهوری بوده است.

فرماندار سابق اردستان آرامش و ثباتی که در شهرستان در این ایام برقرار بوده را لازمه توسعه و پیشرفت عنوان کرد و تصریح کرد: موضوع مقوله امنیتی که علارغم تهدیدهایی در کشور متصور بود در سطح شهرستان که در شورای تامین و دستگاههای امنیتی صورت گرفت از ضریب امنیتی بالایی برخوردار بود.

غیور گفت: برای مسئله اشتغال و بیکاری در این زمینه هماهنگی بسیار خوبی انجام شده و با اولویت بندی اشتغال جزء مشکلات اصلی شهرستان بوده و با مشکلاتی که بود و با مسائل مختلف که در این زمینه وجود داشت خوشبختانه جزء معدود شهرستانهایی بودیم که در استان نرخ بیکاری در سال ۹۶ کاهش پیدا کرد.

وی خاطرنشان کرد: ایجاد اشتغال اعلام شده  طبق آمار اداره کار و تعاون امور اجتماعی و سامانه اداره کار بوده که آمار اشتغال را اعلام کرده و یک وام ۱۰ میلیون تومانی هم که داده شده به عنوان یک اشتغال تلقی کردند که بنده آن را به عنوان یک شغل پایدار و واقعی نمی دانم.

فرماندار سابق اردستان اعلام کرد: ۶۰ درصد از آن ۱۵۰۰ اشتغالی که در سامانه اعلام شده در راستای ایجاد اشتغال بوده که در کارخانجات و صنایع مشغول و  پایدار بوده است.

غیور اظهار کرد: با راه اندازی بسیاری از طرح هایی که زیربنای آن گذاشته شده در آینده نزدیک شاهد آینده روشن شهرستان خواهیم بود که موضوع اشتغال حل خواهد شد و حضور و ورود نیروی کار از بیرون شهرستان را شاهد خواهیم بود.

وی تصریح کرد: تلاش و فعالیت بالایی در خصوص کارگاهی شد و با چالشهایی که در سر راهشان بود با تعطیلی مواجه نشد و این را باید بدانیم که حفظ اشتغال مهمتر از ایجاد اشتغال است.

فرماندار سابق اردستان با اعلام این جمله که هیچ مجموعه تولیدی و کارگاهی در دو سال و نیم گذشته در شهرستان اردستان تعطیل نشده، افزود: این موضوع نشأت گرفته از پیگیری همه مسئولان شهرستان  بوده و جزء شهرستانهایی بودیم که کمترین تعدیل نیروی کار را داشته ایم.

غیور استفاده از مراکز علمی و دانشگاهی را یادآور شد که در این زمینه تعامل خوبی وجود داشته و نمونه آن موضوع راه اندازی مرکز رشد و خلاقیت در دانشگاه پیام نور مرکز اردستان بوده که کار بزرگی صورت گرفته است.

وی در پایان گفت: بنده در طول مسئولیتم در شهرستان اردستان صفا، صمیمیت، احترام و همراهی از سوی همه مردم را دیدم که با خاطره خوب اردستان را ترک می کنم.

انتهای پیام / کد خبر29564

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار