جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
امام جمعه اردستان:

اردستان ریشه در تاریخ کهن دارد

امام جمعه اردستان، گفت: ضمن خیر مقدم به برادر تأملی، برادر عزیز اردستان بخشی از جغرافیای ایران است که ریشه در تاریخ کهن این ملت دارد و دارای مردانی با سواد، زنانی عفیف، جوانانی کارآمد و متخصصانی ستودنی و شخصیتهای برجسته و علمی، تاریخی و مذهبی و سیاسی در این جایگاه شریف قرار است خدمت کنید.

به گزارش صبح اردستان، حجت الاسلام دهشیری  در جلسه شورای اداری و مراسم تودیع و معارفه فرماندار اردستان در دانشگاه پیام نور اطهار، کرد: مسئولیت از دیدگاه اسلام و قرآن به دوش کشیدن یک باری است افتخاری که  در خدمت مردم و جامعه باشد.

وی افزود: این مسئولیت را ما سمت و سویش را در نهج البلاغه و قرآن کریم هر وقت نگاه می کنیم سمت و سوی ویژه ای است.

امام جمعه اردستان گفت: امیرالمومنین در نامه پنجم نهج البلاغه به کارگزار خودشان بنام اشعث بن قیص که فرماندار آن حضرت در آذربایجان بوده می گوید فرماندار این مسئولیتی که به شما محول شدهد برای نان درآوردن و انتظار شما نیست.

حجت الاسلام دهشیری با بیان اینکه حضرت علی خطاب به فرماندار خود می گوید مسئولیت یک طوقی است گردن شما به عنوان امانت سنگین و توجه به مسائل اساسی داشته باشید، تصریح کرد:  یکی اینکه بدان در برابر مقام مافوق باید پاسخگو باشی و مبادا هیچگاه به زیر دست حالت استبدادی  به خود بگیری و امانت دار بیت المال هستی و آن را به سلامت به کسی بسپار که به تو سپرده بوده.

وی تاکید کرد: این مسئولیت امانت است و خداوند در قرآن می فرماید: امانت را به اهلش بسپارید و هر وقت قضاوت می کنید به عقل قضاوت کنید و هر مسئولی که امانتی را می پذیرد سه امانت مهم در دستور کار قرار دارد موقعیت مسئولیت خود را بشناسد که چقدر ارزش دارد و امین حکومت و امین خداوند باشد و حفظ و نگهداری مسئولیت و نگهداری از آن که دستخوش تغییرات نشود و آن را سالم به کسی که اهلش است تحویل دهد.

امام جمعه اردستان خاطرنشان کرد: وظیفه داریم بر مبنای اسلام و انسانیت از زحمات همه مسئولان که میایند و می روند تشکر کنیم و وظیفه ذاتی همه ما است و ما هم از آقای غیور و جدیتی که در کار و تعاملی که با مردم داشتند تشکر می کنیم.

حجت الاسلام دهشیری تصریح کرد: ضمن خیر مقدم به برادر تأملی، برادر عزیز  اردستان بخشی از جغرافیای ایران است که ریشه در تاریخ کهن این ملت دارد و دارای مردانی با سواد، زنانی عفیف، جوانانی کارآمد و متخصصانی ستودنی و شخصیتهای برجسته و علمی، تاریخی و مذهبی  و سیاسی در این جایگاه شریف قرار است خدمت کنید.

وی افزود: می طلبد کارهای ارزشی و به یاد ماندنی در مدت مسئولیتتان به امید خدا به نمایش بگذارید و با ظرفیتهایی که در شهرستان وجود دارد از جمله یکی حضور امام جمعه اصفهان، نمایندگی مجلس، ائمه محترم جمعه سه شهر اردستان، زواره و مهاباد که صدای ملتند و ائمه جماعات در منطقه و هیئت مذهبی ها و مدارس علمی و مراکز دانشگاهی بتوانید موفق باشید.

انتهای پیام / کد خبر29610

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار