صبح اردستان

پیشگیری بهترین راه برای مقابله با بحران ها است/ بارش سال زراعی اردستان به بیش از ۹۶ میلیمتر رسید

کدخبر: 29719
اردیبهشت ۲۵, ۱۳۹۷ در ساعت ۲:۱۶ ب.ظ

به گزارش صبح اردستان، به نقل از صاحب نیوز؛ حمید رضا تأملی شامگاه دوشنبه در جلسه مدیریت بحران در فرمانداری اردستان که برای بارش ها و سیلابهای اخیر تشکیل شده بود، اظهار کرد: بعد از سال های سال که موضوع خشکسالی در کشور وجود داشته دولت کمیته سازگاری با کم آبی را در دستور کار قرار داده است.

وی افزود: لازم است کلیه دستگاه ها با توجه به سیل های اخیر، خسارت وارده به شهرستان اردستان را به موقع و سریع به استان و فرمانداری اعلام تا سهم شهرستان مشخص شود.

فرماندار اردستان گفت: پیشنهادهای مکتوب برای به حداقل رسیدن خسارت ها به مدیریت بحران اعلام شود تا با راهکارها و شرایط موجود از پیشروی خسارات اینچنینی جلوگیری کنیم.

تأملی با بیان اینکه در بخش کشاورزی موضوع بیمه وجود دارد باید در این خصوص اطلاع رسانی لازم انجام شود، تصریح کرد: پروژه هایی هم در گذشته رقم خورده که باید برای ایمن سازی آن اقدام لازم انجام شود.

وی تاکید کرد: دستگاهها باید بتوانند با اتفاقات و بحران ها مقابله کنند ولی با توجه به کمبود منابع، دستور را بر پیشگیری قرار دهید.

بارش سال زراعی اردستان به بیش از ۹۶ میلیمتر رسید

جواد رمضانپور، رئیس هواشناسی اردستان اظهار کرد: بارش ها از نیمه دوم فروردین آغاز شده و به حد نرمال خود رسیده است، بارش نرمال در اردیبهشت ۱۳ میلیمتر بوده که تا کنون ۴۵ میلیمتر باران باریده و این یعنی اردیبهشت پر بارشی را داشته ایم.

وی گفت: در حال حاضر بارش برای سال زراعی اردستان ۹۶,۷ میلیمتر است که سال گذشته تا همین زمان ۱۱۲ میلیمتر بوده که میانگین درازمدت هم به ۱۲۰ میلیمتر می رسد که از حد نرمال ۱۳ میلیمتر کم دارد.

وی تاکید کرد: ۲۳ میلیمتر کاهش باران را نسبت به بلند مدت داریم که با سامانه ای که در سه روز آخر هفته خواهد آمد این کاهش جبران خواهد شد.

رمضانپور تصریح کرد: در حال حاضر میانگین وزنی بارش در منطقه اردستان ۸۲ میلیمتر شده که در سال گذشته ۸۵ میلیمتر بوده است.