پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
فرماندار اردستان خبر داد:

مسجد جامع اردستان کاندیدای ثبت جهانی است

فرماندار اردستان، گفت: با توجه به اینکه مسجد جامع اردستان اثری منحصر به فرد بوده و کاندیدای ثبت جهانی است، لذا نباید اتفاقی رقم بخورد و این فرصت برند سازی از اردستان صلب شود.

به گزارش صبح اردستان، به نقل از صاحب نیوز؛ حمید رضا تأملی شامگاه شنبه در جلسه ستاد بازآفرینی در فرمانداری اردستان اظهار، کرد: اخذ مجوز شورای فنی از میراث فرهنگی بمنظور بازآفرینی اطراف مسجد جامع اردستان بسیار مهم است.

وی افزود: با توجه به اینکه مسجد جامع اردستان اثری منحصر به فرد بوده و کاندیدای ثبت جهانی است، لذا نباید اتفاقی رقم بخورد و این فرصت برند سازی از اردستان صلب شود.

فرماندار اردستان گفت: شهرداری اردستان پیشتازبازآفرینی شهری و پروژه مسجد جامع بوده، لذا شهرداری به عنوان متولی نمی تواند این کار را پیش ببرد.

تأملی با بیان اینکه فعالیت در طرح بازآفرینی مسجد جامع اردستان نمی تواند تک بُعدی باشد، تصریح کرد: زمانی این طرح موفق خواهد بود که دستگاههای متولی با هم متحد شده و کار را به جلو ببرند.

وی تاکید کرد: طرح بازآفرینی اطراف مسجد جامع اردستان باید در کمیته فنی بررسی شود، زیرا تأثیر آن از جلسات اینچنینی بیشتر خواهد بود.

فرماندار اردستان با اعلام اینکه طرح بازآفرینی شهر زواره از میانه مرداد آغاز خواهد شد افزود: بافت تاریخی شهر مهاباد که ۱۸۰ هکتار است در صورت تصویب اولیه طرح اجرا خواهد شد.

تأملی تصریح کرد: جلسات ستاد بازآفرینی باید راهبری باشد و تصمیمات، بن بست های احتمالی و نتیجه کاردر جلسات دبیرخانه پیگیری شود.

انتهای پیام / کد خبر29887

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار