پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
در کارگروه اجتماعی فرمانداری اردستان مطرح شد؛

محدودسازی طلاق در اردستان موفق نبود/ حدود ۶۰ درصد از طلاق‌ها در پنج سال اول ازدواج رخ می‌دهد

فرماندار اردستان گفت: عمده فعالیت هایی که در حوزه موارد اجتماعی انجام شده نتوانسته است به محدود سازی عارضه اجتماعی طلاق در شهرستان بیانجامد.

به گزارش صبح اردستان، به نقل از صاحب نیوز؛ حمید رضا تأملی شامگاه چهارشنبه در جلسه کارگروه اجتماعی در فرمانداری اردستان اظهار کرد: کارگروه اجتماعی فرهنگی یکی از کارگروه هایی است که دارای اهمیت ویژه بوده و مأموریتی که دستگاه های اجرایی شهرستان باید به سمت تحقق آن حرکت کنند موضوع توسعه است.

وی افزود: توسعه در بخش های مختلف تقسیم می شود که می توان گفت به جای خودش هر بخشی باید این بار توسعه را به دوش بکشد.

فرماندار اردستان گفت: مقام معظم رهبری در خصوص توسعه می فرمایند توسعه یعنی تعالی شأن انسان، که با این جمله می توان اهمیت تشکیل اینگونه جلسات را بیشتر درک کرد.

تأملی با بیان اینکه قطعا تعالی شأن انسان صرفا با احداث یا ایجاد المان های فیزیکی و عادی همچون کارخانه های بزرگ و خیابانهای بزرگ در سطح شهرستان محقق نخواهد شد، تصریح کرد: اعتقاد دارم تحقق آن موارد در یک بستری صورت بگیرد و فضای آماده ای انجام شود که آن فضا در عرصه فرهنگی و اجتماعی انجام شود.

وی با اشاره به معضل طلاق در جامعه تاکید کرد: عمده فعالیت هایی که در حوزه موارد اجتماعی انجام شده نتوانسته است به محدود سازی عارضه اجتماعی طلاق در شهرستان بیانجامد.

فرماندار اردستان خاطرنشان کرد: در حوزه تحکیم خانواده ببینیم چقدر کار کرده ایم و آیا توانسته ایم در این حوزه موفق بوده باشیم یا موارد را بیشتر بررسی کنیم.

نبود اشتغال یکی دیگر از عوامل طلاق بوده است

رئیس اداره بهزیستی شهرستان اردستان در ادامه جلسه اظهار کرد: اداره بهزیستی اردستان توانسته در حوزه طلاق و پیشگیری بعد از آن فعالیت خوبی را داشته باشد.

محمد علی مطلب زاده گفت: برای موضوع طلاق در پنح حوزه کار شده و در خصوص پیشگیری و آموزش در سال گذشته بیش از ۱۰ جلسه برای زنان خانواده برگزار شده است.

وی تصریح کرد: طی یک دوره ۶۰ نفره در خصوص پیشگیری از طلاق بیش از یک هزار و ۲۶۰ نفر ساعت آموزش در این حوزه انجام شده است.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان اردستان خاطرنشان کرد: با تحقیقات انجام شده بر روی ۸۰ نفر از زنان طلاق گرفته مشخص شد ۶۰ درصد از افراد سن ازدواجشان زیر بیست سال بوده است.

مطلب زاده افزود: ۶۹ درصد از زنان مورد نظر شهری و ۳۱ درصد روستایی بوده و حدود ۶۰ درصد از کل این افراد نیز در پنج سال اول ازدواج درخواست طلاق کرده اند.

وی همچنین اعلام کرد: ۷۲ نفر از افراد طلاق گرفته آمار فوق، علت طلاق خود را داشتن اعتیاد همسر، ۵۳ درصد عدم تفاهم و ۳۳ درصد مسائل مذهبی و اعتقادی عنوان کرده اند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان اردستان با بیان اینکه نبود اشتغال یکی دیگر از عوامل طلاق بوده است، تصریح کرد: برگزاری آموزش بیشتری را امسال در زمینه کاهش آسیب ها برای زوج های جوان انجام خواهیم داد.

انتهای پیام / کد خبر29896

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار