صبح اردستان

تاسیس ندامتگاه در اردستان ضروری است/ آزادی بیش از ۳۷ نفر در اصفهان با طرح «هر مسجد آزادی یک زندانی»

کدخبر: 29900
خرداد ۱۰, ۱۳۹۷ در ساعت ۱:۰۴ ب.ظ

به گزارش صبح اردستان، به نقل از صاحب نیوز؛ آیت الله سیدیوسف طباطبایی نژاد شامگاه چهارشنبه در پنجمین جشن گلریزان در سالن جلسات دانشگاه ازاد اسلامی اردستان اظهار کرد: طبق روایت انسانها و به خصوص مومنان عمرشان همیشه در گذر است پس بهتر است از آنچه خدا به شما داده توشه ای جمع کنید.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان گفت: همیشه نباید زندان را در نظر بد جلوه دهیم، زیرا بیشتر افراد به خاطر بدهی هایی همچون مهریه و تصادف در زندان به سر می برند.

وی افزود: تاسیس زندان یا ندامتگاه در اردستان واقعا ضروری است که مسئولان شهرستان باید کار را دنبال کنند تا مشکلات به وجود آمده همچون رفت و برگشت برای خانواده زندانیان برطرف شود.

آیت الله سیدیوسف طباطبایی نژاد با بیان اینکه خانواده های زندانیان مشکلات زیادی همچون رفت و برگشت و دوری از شهر را دارند، تصریح کرد: با تاسیس زندان حداقل مشکلات روحی خانواده ها و زندانیان برطرف خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان خاطرنشان کرد: طبق روایات کار خیر را هر وقت به شما پیشنهاد کردند آن را سریع انجام دهید و از آن ناراحت نشوید.

وی همچنین تصریح کرد: اردستان خود می تواند این کار را انجام دهد و نباید همیشه به دولت متکی باشید و برای انجمن زندانیان و خانواده زندانیان و آزادی آنها کمک های خود را دریغ نکنید.

آیت الله سیدیوسف طباطبایی نژاد اعلام کرد: با ایجاد و تاسیس زندان می توان در کنار آن کارگاه هایی را ایجاد کرد تا زندانیان برای خود اشتغالی داشته باشند.

* یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان برای آزادی زندانیان در اصفهان جمع آوری شد

معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی اداره کل زندان های استان اصفهان در ادامه جلسه اظهار کرد: حضور خیران اصفهانی در مراسم وزین یک شهر ضیافت در کشور که هر شب بر روی آنتن می رود بی رقیب است و این برنامه در هیچ یک از ۲۶۰ زندان کل کشور انجام نمی شود.

سیروس امینی گفت: امسال با طرح هر مسجد، آزادی یک زندانی را در دستور کار قرار دادیم که در  ۹ شب اول ماه رمضان توانسته ایم رقمی حدود یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان جمع آوری کرده و بیش از ۳۷ نفر را آزاد کنیم.

وی تاکید کرد: شهید لاجوردی مرد پولادین زندان ها بوده که این گلریزان ها را پایه گذاری کرده و تا کنون این سنت خوب ادامه داشته است.

معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی اداره کل زندان های استان اصفهان اعلام کرد: مشکلاتی که مردم شهرستان ها دارند و عزیزانشان در زندان های دیگر به سر می برند را درک کرده اما برای زندان های جدید در حال حاضر مجوز نمی دهند.

امینی متذکر شد: انجمن حمایت از زندانیان شهرستان با جمع آوری گلریزان اولویت را برای آزادی زندانیان شهرستان قرار دهند.

* گذران حبس بیش از ۷۰ درصد زندانیان اردستان در نائین

رئیس دادگستری اردستان و رئیس هیئت مدیره انجمن حمایت از زندانیان اردستان در ادامه جلسه اظهار کرد: انجمن حمایت از زندانیان اردستانی در سال ۹۲ تشکیل شده است که با حمایت خیران تا کنون ادامه فعالیت داشته است.

محمدرضا کبیری گفت: زمینی در نظر گرفته شده تا انجمن حمایت از زندانیان اردستان با فعالیت اقتصادی در آن بتواند کمک به خانواده های زندانیان را داشته باشند.

وی همچنین افزود: بیش از ۷۰ درصد زندانیان اردستان در زندان شهرستان نائین گذران حبس کرده، لذا با تمام مشکلاتی که برای اداره زندانها وجود دارد نیاز به یک زندان در اردستان احساس می شود.

* نیاز اردستان به احداث و راه اندازی بازداشتگاه

فرمانده انتظامی اردستان در ادامه جلسه افزود: هر چند زیبنده اردستان نیست که دارای زندان باشد ولی با توجه به وضعیت فعلی و دوری خانواده ها از زندانیان خود ایجاد یک بازداشتگاه امری ضروری است.

سرهنگ غلامرضا هاشمی زاده گفت: وجود زندان یا بازداشتگاه در شهرستان موجب می شود تا اطاله بازرسی صورت نگیرد و متهمان هم با وجود نظر گاه های کم در یکجا نگهداری نشوند.

وی افزود: نبود بازداشتگاه و ندامتگاه موجب شده بکارگیری نیروهای بیشتر برای حمل و نقل مجرمان و حوادث جاده ای و تلفات جبران ناپذیری را برای بدرقه کنندگان در پی داشته باشد.

فرمانده انتظامی اردستان خاطرنشان کرد: مشاهده شده که در مسیر طولانی بدرقه بعضا موجب سوء استفاده افرادی در جهت فراری دادن متهم و زندانیان شده و موجب آسیب زدن به آنها شود.