صبح اردستان

فاصله طبقاتی و فرهنگی در جامعه موجب رشد طلاق شده است

کدخبر: 29936
خرداد ۱۲, ۱۳۹۷ در ساعت ۴:۲۲ ب.ظ

به گزارش صبح اردستان، به نقل از صاحب نیوز؛ حجت الاسلام حسن دهشیری در خطبه های نماز جمعه در مسجد جامع اردستان اظهار کرد: از هر چهار ازدواج  موجود در کشور یک مورد آن به طلاق منجر می شود.

وی افزود: جای تأسف دارد در کشور اسلامی بعضی ها برای طلاق مراسم جشن می گیرند و آن را افتخاری برای خود قلمداد می کنند.

امام جمعه اردستان گفت: یکی از موارد پر ماجرا و مراجعه به دادگاه ها و دادگستری ها ماجرای درخواست طلاق است که به سادگی خانواده ها متلاشی می شوند.

حجت الاسلام دهشیری با بیان این که یکی از علت های رشد طلاق فاصله طبقاتی و فرهنگی در جامعه است، تصریح کرد: دخالت های نا به جای خانواده ها به جای نظارت منجر به فروپاشی خانواده ها شده است.

وی تاکید کرد: مسائل اقتصادی و مالی در جامعه فعلی پایه های زندگی را متزلزل کرده که زمینه ساز  رشد طلاق را فراهم کرده است.

امام جمعه اردستان خاطرنشان کرد: ازدواج های خیابانی و پارکی که افراد عشق را از کف خیابان جستجو می کنند زمینه ساز طلاق شده و پیامدهای فردی فرهنگی اجتماعی را در پی داشته است.

خطیب جمعه اردستان تصریح کرد: طبق آمار بخش مهمی از بزه کاری ها مربوط به افرادی است که فرزند طلاق بوده که می طلبد برای جلوگیری از این پدیده شوم آموزش های قبل از ازدواج برای زوجین برگزار شود.

حجت الاسلام دهشیری با اشاره به مراسم های ۱۴ و ۱۵ خرداد افزود: نهضت بزرگ امام خمینی(ره) در واقع از خرداد ۴۲ کلید خورد و در ۱۵ خرداد سال ۶۸ توسط مقام معظم رهبری تکمیل شد.

وی یادآوری کرد: نسل کشی در غزه همچنان ادامه دارد و هیچ کدام از منادیان حقوق بشر صدایشان در نمی آید و امید است به گفته حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری به زودی شاهد فروپاشی رژیم جعلی اسرائیل باشیم.