صبح اردستان

جمع‌آوری ۱۴۰ میلیون ریال زکات فطره در اردستان/ بساط صندوق‌های زکات فطره بدون شناسنامه جمع‌ می‌شود

کدخبر: 30040
خرداد ۲۰, ۱۳۹۷ در ساعت ۳:۴۸ ب.ظ

به گزارش صبح اردستان، به نقل از  صاحب نیوز؛ ابوالقاسم صادقی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای زکات شهرستان اردستان در فرمانداری اظهار کرد: افراد برای جمع آوری زکات فطره باید از ستاد زکات مجوز دریافت کنند.

وی افزود: شورای جمع آوری زکات روستایی به منظور ساماندهی بهتر جمع آوری زکات روستاها تا پایان سال تشکیل خواهد شد.

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) اردستان گفت: سال گذشته قدم های مثبتی در خصوص جمع آوری زکات در شهرستان برداشته شده است که شاهد افزایش جمع آوری زکات فطره خواهیم بود.

صادقی با بیان اینکه کمیته امداد وظیفه دارد مصلی ها و مساجد را برای جمع آوری زکات ساماندهی کند، تصریح کرد: صندوق های جمع آوری زکات بدون شناسنامه جلوگیری می شود که در همین خصوص ۳۰۰ صندوق بدون مجوز در سال گذشته در استان اصفهان جمع آوری شده است.

وی تاکید کرد: به استناد آمار و شورای زکات شهرستان اردستان بیش از ۱۴۰ میلیون ریال زکات فطره در سال گذشته جمع آوری شده است.

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) اردستان خاطرنشان کرد: مقدار زکات جمع آوری سال گذشته مربوط به سه شهر اردستان، زواره و مهاباد و ۲۵ روستایی بوده که نماز عید فطر در آن برگزار شد.

صادقی تصریح کرد: روستاهایی که نسبت به جمع آوری زکات اقدام می کنند، می توانند زکات فطره جمع آوری شده را در همان روستا به صورت ساماندهی توزیع کنند.