سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
مدیرجهادکشاورزی اردستان:

سالانه ۲۹هزار تن گوشت سفید در اردستان تولید می‌شود

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردستان گفت: واحدهای مرغ گوشتی فعال شهرستان ۱۴۰واحد و تعداد واحدهای تخم گذار فعال هشت واحد است که سالانه ۲۹ هزار تن گوشت سفید و ۴ هزار و ۳۴۸ تن تخم مرغ در این شهرستان تولید می شود.

به گزارش صبح اردستان، به نقل از صاحب نیوز علی اکبر صالح پیش از ظهر امروز در نشست خبری در اداره جهاد کشاورزی اردستان اظهار کرد: بمنظور احداث ۸۷ استخر ذخیره اب کشاورزی ۲۳ میلیارد تسهیلات پرداخت شده است.

وی افزود: دولت بمنظور اجرای سیستم های نوین آبیاری ۸۵ درصد تسهیلات بلاعوض پرداخت می کند که در یکسال گذشته در سطح ۸۷۰هکتار از اراضی شهرستان اردستان با صرف اعتباری بالغ بر ۸۷میلیارد ریال سیستم های نوین آبیاری اجرا شده است.

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان اردستان گفت: تشکیل ۱۸ پرونده دریافت تسهیلات مکانیزاسیون به ارزش ۱۹میلیارد ریال و معرفی افراد به بانک انجام شده و بمنظور احیای باغات ۱۴۶پرونده به ارزش ۱۲۰میلیارد ریال تشکیل شده است.

صالح با بیان اینکه در بخش دام و طیور ۱۰۴پرونده به ارزش ۲۲میلیارد ریال تشکیل و افراد جهت دریافت تسهیلات معرفی شده اند، تصریح کرد: همچنین تعداد ۱۰۵نفر متقاضی در سامانه بهین یاب ثبت نام و برای دریافت تسهیلات سرمایه ثابت به میزان ۳۴میلیارد ریال و همچنین ۲۳۰میلیارد ریال سرمایه در گردش به بانک معرفی شده اند.

وی تاکید کرد: ۵۱ پرونده برای وام اشتغال پایدار روستایی به میزان ۲۵ میلیارد ریال تشکیل و همچنین بمنظور اشتغال فراگیر ۴۱نفر متقاضی دریافت برای ۵۰میلیارد ریال تسهیلات بوده که پرونده این افراد هم تکمیل و به بانک های عامل معرفی شده اند.

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان اردستان خاطرنشان کرد: واحدهای مرغ گوشتی فعال شهرستان اردستان ۱۴۰واحد و تعداد واحدهای تخم گذار فعال هشت واحد، و سالانه ۲۹هزار تن گوشت سفید، ۴هزارو ۳۴۸تن تخم مرغ، دوهزار و ۵۹تن گوشت قرمز،۱۳هزار تن شیر و ۲هزار تن عسل در شهرستان اردستان تولید می شود.

صالح تصریح کرد: همچنین در سال گذشته در سطح ۴۰ هکتار شاهد کشت چغندر قند بمنظور کاهش هزینه اب و با تغییر الگوی مصرف در سطح ۱۲ هکتار از اراضی برداشت گل محمدی و زعفران بوده ایم.

بخش کشاورزی شهرستان اردستان شامل ۲۵هزار و ۷۳۶هکتار می باشد که از این میزان ۱۴هزار هکتار اراضی، ۶هزار و ۳۱هکتار باغات و ۵هزار و ۷۰۵هکتار اراضی آییش بوده ومنابع تامین آب کشاورزی شامل ۴۳۷رشته قنات ۳۰دهنه چشمه و ۲۲۰حلقه چاه عمیق می باشد.

انتهای پیام / کد خبر30059

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار