جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
نماینده مردم شهرستان اردستان درمجلس شورای اسلامی:

اجرای اقتصاد مقاومتی، نسخه شفابخش کشور/ از مهاجرت روستاییان به شهرها جلوگیری شود

نماینده مردم اردستان، زواره و مهاباد در مجلس گفت: مهم‌ترین موضوع شهرستان اردستان تثبیت جمعیت و جلوگیری از مهاجرت به شهرهاست که برای این منظور در چند محور نیاز به اقدام است.

به گزارش صبح اردستان، به نقل از صاحب نیوز؛ سید صادق طباطبایی‌نژاد در نطق روز سه شنبه خود در صحن علنی مجلس با انتقاد از سیاست‌های اقتصادی دولت اظهار کرد: سیاست‌های اقتصادی دولت راه‌گشا نیست. عدم امنیت در حوزه اقتصادی مردم خصوصا قشر ضعیف را دچار مشکل کرده است. نوسان‌های شدید در بازار ارز، سکه و خودرو مردم را تحت فشار قرار داده است . راه علاج و درمان این وضعیت تکیه بر بیگانگان نیست. چنانچه رهبری معظم فرمودند به جای ایستادن بر پای خود بر عصای دیگران تکیه کنیم خطاست.

وی ادامه داد: امضا قراردادهایی مثل پالرمو، FATF و مبارزه با تامین مالی تروریسم شاید مانند برجام اثر مختصری داشته باشد اما اثر مستقیم و اثربخش نیست. نسخه شفابخش اقتصاد ما راه‌برد رهبری به عنوان اقتصاد مقاومتی است. مبارزه با قاچاق کالا، تسهیل تولید، حمایت از تولید کننده، تامین ارز لازم برای تولید کننده، و حمایت از کالای ایرانی ابعاد این راهبرد است که رعایت نمی‌شود.

نماینده مردم اردستان، زواره و مهاباد افزود: مبانی فکری و اعتقادی ما و همچنین تجربه تاریخی ما نشان می‌دهد که به دنبال مقاومت پیروزی است و روی خوش نشان دادن به دشمن شکست است.

وی گفت: مهم‌ترین موضوع شهرستان اردستان تثبیت جمعیت و جلوگیری از مهاجرت به شهرهاست که برای این منظور در چند محور نیاز به اقدام است. اولین آن اشتغال است، بحران اشتغال با همدلی مسئولان و سرمایه‌گذاران قابل برطرف شدن است. در حوزه روستایی زیرساخت‌هایی زیادی مانند آب،‌ برق و گاز ایجاد شده است. با این حال به علت نبودن کار همچنان مهاجرت وجود دارد.

طباطبایی‌نژاد ادامه داد:‌ توزیع تسهیلاتی که دولت برای اشتغال در دسترس دارد چنانچه که باید باعث ایجاد کار نشده است چرا که راه صحیح این است که کارآفرینان برتر شناسایی شوند و با دادن تسهیلات ارزان در حوزه روستایی اشتغال ایجاد کنند؛ نه اینکه وام‌ها به افراد ضعیف داده شود تا به جای اشتغال قرض بالا بیاید.

این نماینده مجلس یادآور شد: تامین ارز لازم، کاهش بروکراسی اداری و فعالیت در حوزه بیکاری، برای مبارزه با این مشکلات پیشنهاد می‌شود.

وی در ادامه تاکید کرد که با برطرف شدن مشکل بهداشت در روستاها به ویژه مناطق کم‌برخوردار مهاجرت‌ها نیز کاهش پیدا می‌کند.

طباطبایی نژاد در پایان گفت: تامین آب شرب و کشاورزی از دیگر مواردی است که باید برای جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها به آن توجه شود. عدم امنیت در این حوزه باعث مهاجرت می‌شود بنابر این پیشنهاد تاسیس چند مجتمع آبرسانی داده می‌شود.

انتهای پیام / کد خبر30130

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار