صبح اردستان

خط قرمز کمبود معلم در اردستان/ تعداد بازنشستگان آموزش‌و‌پرورش این شهرستان دو برابر شاغلان است

کدخبر: 30140
خرداد ۳۱, ۱۳۹۷ در ساعت ۱۲:۵۸ ب.ظ

به گزارش صبح اردستان، به نقل از  صاحب نیوز؛ حمیدرضا تأملی شامگاه چهارشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش اردستان در سالن کنفرانس ادب این اداره اظهار کرد: در شورای آموزش و پرورش با سه عنصر در ارتباط و تعامل هستیم که مجموعه مسائلی که به این سه بخش بر می گردد را باید در این شورا مورد توجه قرار دهیم.

وی افزود: موضوع اول در این شورا مدرسه یا همان مسائل آموزشی بوده که باید بخشی از جلسات را بر روی آن متمرکز کرده و به سمت ساماندهی فضاهای آموزشی به پیش رفته و نوسازی را پیگیری کنیم.

فرماندار اردستان گفت: باید برای کادر آموزشی و مدیران در کیفیت آن مطلب داشته باشیم تا اثر گذاری آن را در نتایج قبولی علمی و تحصیلی و رتبه های فرهنگی و ورزشی شاهد باشیم.

تأملی با بیان اینکه پرداختن به مطالبات کادر آموزشی مهم بوده تا دغدغه های آنها در زمینه حقوق و تسهیلات توجه شود، تصریح کرد: همه این اتفاق ها شکل می گیرد تا انسانی به نام دانش آموز تعلیم دیده و آینده ساز خوبی برای کشور باشد.

وی تاکید کرد: نمایندگان شورای دانش آموزی، بازنشستگان و معلمان باید در جلسات  شورای آموزش و پرورش حضور داشته و از تجربیات نماینده بازنشستگان و معلمان در جلسات استفاده کنیم.

فرماندار اردستان خاطرنشان کرد: استفاده از نسل جوان در تصمیم گیری ها و تصمیم سازی های آموزش و پرورش مهم بوده که می توان از نماینده دانش آموزان مقاطع مختلف در جلسات استفاده کرد.

معلمان خط مقدم نهاد آموزش و پرورش هستند

مدیر آموزش و پرورش اردستان در ادامه جلسه اظهار کرد: اعضای شورای آموزش و پرورش اردستان توانسته در یکسال گذشته برنامه های آموزشی را در اهداف تعلیم و تربیت به پیش ببرد.

وی افزود: یکی از مهمترین زمینه های تعالی، رشد و بالندگی کشور ما تعلیم و تربیت بوده که فرصت مناسب و جدی است تا تربیت سرمایه های اصلی و انسان های شایسته در آموزش و پرورش رشد پیدا کنند.

عیسی شفیعی با بیان اینکه بر این باور هستیم که آموزش و پرورش کلید فتح آینده هست و در این نهاد بهترین و موثرترین عنصری که تلاش می کند شخص معلم بوده، تصریح کرد: معلمان خط مقدم نهاد آموزش و پرورش هستند.

وی تاکید کرد: شورای آموزش و پرورش در جاهایی که قانون وضع نشده باشد تصمیم گیری کرده و مصوبات آن لازم الاجرا خواهد بود و مصوبات به استان نیز اعلام می شود.

مدیر آموزش و پرورش اردستان با گلایه از اینکه افراد و شخص روسا در جلسه حاضر نمی شوند، افزود: حضور رئوسا شاید نقششان چشمگیر نباشد، اما حضورشان پشتیبانی برای مجموعه آموزش و پرورش خواهد بود.

شفیعی گفت: شاداب سازی مدارس، زیبا سازی، برگزاری جشن ها  و مراسم ها همه در راستای تعلیم و تربیت بوده هر چند کاستی هایی وجود داشته که با تمام وجود آن را برطرف خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: آموزش و پرورش اردستان ۴۸۳ حقوق بگیر و ۷۴۳ نفر بازنشسته دارد که شاید تنها شهرستانی باشد که بازنشستگان  آن دو برابر شاغلان هستند و تعداد ۱۷۸ نفر مستمری بگیر دارد.

مدیر آموزش و پرورش اردستان خاطرنشان کرد: اردستان دارای ۱۳ مدرسه دوره ابتدایی شهری دولتی و سه واحد مدرسه غیر دولتی داشته که در روستاها ۲۰ واحد مدرسه دولتی وجود دارد.

آموزش و پرورش اردستان با کمبود معلم در خط قرمز استان اصفهان قرار دارد

شفیعی با اشاره به اینکه تعداد دانش آموزان دختر در دوره ابتدایی یک هزار و ۸۵ نفر است، افزود: تعداد دانش آموزان پسر یک هزار و ۵۶ نفر است و کل مجموع دانش آموزان اردستان چهار هزار و ۳۸۹ نفر بوده که از این تعداد دو هزار و ۱۰۴ نفر دختر هستند.

وی با توجه به وضعیت موجود در موضوع آموزش افزود: اردستان از نظر کمبود کادر آموزشی و معلم با کسری ۶۰ نفر در خط قرمز استان اصفهان قرار دارد.

مدیر آموزش و پرورش اردستان یادآوری کرد: آموزش و پرورش اردستان پرچم علم و تحصیل را بالا نگه داشته و در روستایی با یک دانش آموز انجام وظیفه کرده است و این در حالی بوده که در شهر اردستان مدرسه ای وجود دارد که ۱۹۰ دانش آموز دارد.

شفیعی با اشاره به فرسوده بودن ساختمان های مدارس اردستان گفت: از ۶۰ مجموعه آموزسی کمتر از ۱۰درصد آن نوساز بوده و مابقی احتیاج به نوسازی و مقاوم سازی دارد.

وی گفت: با توجه به اینکه سرانه دانش آموزی لازم تا کنون صورت نگرفته است، اما در یکسال گذشته توسط مردم و خیران حدود ۱۰ میلیارد ریال کمک های نقدی و غیر نقدی به آموزش و پرورش اردستان انجام شده است.

مدیر آموزش و پرورش اردستان  تاکید کرد: در سطح شهرستان اردستان ۱۰ نفر طبق آمار بی سواد داریم که افراد در شهرستان ساکن نبوده و فقط توانسته ایم دو نفر را شناسایی کنیم.