صبح اردستان

جریمه ۱۰۰ میلیون ریالی مشترکان غیرمجاز آب در اردستان/ انشعاب برای ساخت ویلا و دامداری داده نمی‌شود

کدخبر: 30146
خرداد ۳۱, ۱۳۹۷ در ساعت ۱۱:۵۳ ب.ظ

به گزارش صبح اردستان، به نقل از  صاحب نیوز؛ سید عباس شریعت مدار پیش از ظهر امروز در نشست خبری در محل اداره آبفای شهری اردستان اظهار کرد: یکم تیر تا هفتم هفته صرفه جویی در مصرف آب بوده که همه باید در طول سال نسبت به رعایت و جلوگیری از مصرف بی رویه آب اقدام کنند.

وی افزود: اداره آب و فاضلاب شهری اردستان برای تنش آبی و پیشگیری برنامه ها یی را در ده محور شروع کرده و نسبت به مشترکان پر مصرف فرهنگ سازی مصرف را آموزش می دهد.

رئیس آبفای شهری اردستان گفت: مروجان پیشگیری از مصرف بی رویه آب در معابر عمومی حرکت کرده و نسبت به افرادی که با آب شرب مصارف عمومی انحام می دهند فرهنگ مصرف را انتقال داده و فرهنگ مصرف را برای آنها توضیح می دهند.

شریعتمدار با بیان اینکه این اداره نسبت به مصرف آب کارخانه ها ۳۰ تا ۵۰ درصد مصرف را کاهش داده، تصریح کرد: واگذاری انشعاب برای ساخت ویلا، دامداری با توجه به بحران آب استان انجام نمی شود.

وی تاکید کرد: تعداد ۱۵ مورد انشعاب غیر مجاز در سه ماهه گذشته در سطح شهرستان کشف شده که متخلفان بیش از ۱۰۰ میلیون ریال جریمه شده اند.

رئیس آبفای شهری اردستان خاطرنشان کرد: این اداره با اجرای پروژه هایی همچون اصلاح لوله و انشعابات فرسوده توانسته از مصرف بی رویه آب در سطح شهرستان جلوگیری کند.

شریعتمدار تصریح کرد: به ۵۶۰ مشترک پر مصرف اب اخطار و توصیه حضوری توسط مروجان مصرف داده شده است و چهار هزار اخطار کتبی درب منازل ارسال شده است.

وی گفت: در حال حاضر حدود بالغ بر ۳۰ هزار نفر جمعیت شهری و پنج هزار نفر جمعیت روستایی از آب شهری استفاده می کنند و ۱۴ هزار و ۲۰۰ انشعاب آب و دو هزار انشعاب فاضلاب وجود دارد.