صبح اردستان

بیشترین پرونده قضائی تشکیل شده در اردستان مربوط به توهین و ضرب و جرح بوده

کدخبر: 30180
تیر ۱, ۱۳۹۷ در ساعت ۴:۱۱ ب.ظ

به گزارش صبح اردستان، محمد رضا کبیری در سخنرانی قبل از خطبه های نمازجمعه اردستان اظهار کرد: دادگستری اردستان در یکسال گذشته تعداد هفت هزار و ۶۸۱ پرونده قضائیه ورودی داشته و با هفت هزار و ۷۲۸ پرونده مختومه از ۱۲۸ پرونده افزایش مختومه برخوردار بوده که اهمیت فعالیت همکاران را می رساتند.

رئیس دادگشتری شهرستان اردستان گفت: همچنین در خصوص پرونده های شورای حل اختلاف اردستان یکهزار و ۱۹۰پرونده ورودی در یکسال گذشته بوده که یکهزار و ۲۲۸ فقره مختومه شده و افزایش ۳۸ فقره ای  پرونده مختومه را برای خود ثبت کرده است.

وی افزود: میانگین بازه زمانی رسیدگی به پرونده های قضائی در اردستان ۱۲۸ روز بوده که با توجه به اینکه کادر دادگستری کاهش داشته این بازه زمانی به ۱۷۵ روز افزایش داشته است.

کبیری با بیان اینکه دادگستری اردستان با کمبود نیروی کادر اداری و قضات روبرو بوده، تصریح کرد: با افزودن نیرو و قاضی می توان زمان رسیدگی به پرونده ها را کاهش داد.

رئیس دادگستری اردستان اعلام کرد: بیشترین پرونده قضائی  تشکیل شده مربوط به موضوعات چک، توهین، مواد مخدر، ضرب و جرح بوده که اردستان درموضوع ضرب و جرح و توهین  دارای رتبه می باشد که این خوشایند شهری مذهبی همچون اردستان نیست.

وی همچنین تاکید کرد: مطالبات مهریه در اردستان از سطح بالایی برخوردار بوده و با توجه به وضعیت اقتصادی مردم باید راهکاری داده شود تا به جای سکه برای مهریه موارد دیگر جایگزین آن شود.

کبیری تصریح کرد: این دادگستری با توجه به کمبود نیرو و توقع مردم مبنی بر اینکه هر اتفاقی که رخ می دهد ما حضور داشته باشیم امکان پذیر نیست، لذا هر جرمی که صورت می گیرد بصورت کتبی یا شفاهی اطلاع رسانی کرده تا این اداره و نیروی انتظامی اقدام کنند.