جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
فرماندار اردستان:

لزوم توجه به مقوله توسعه یافتگی در اردستان/ نان عده ای در اختلاف افکنی است

فرماندار اردستان، گفت: مردم باید در فکر این باشند تا مقوله توسعه یافتگی شکل بگیرد و آن را مطالبه کنند که در اردستان یک عده نمی خواهند این اتفاق انجام شود چرا که دنبال اختلاف بوده چون نانشان در اختلاف است.

به گزارش صبح اردستان، به نقل از  صاحب نیوز؛ حمید رضا تأملی صبح امروز در نشست خبری در فرمانداری اردستان اظهار کرد: با توجه به انعکاس اخبار ولی شاهد بازتاب اخبار در شهرستان نیستیم.

وی افزود: اعتقاد دارم که رسانه رکن چهارم دموکراسی بوده، لذا فضای مجازی می تواند مسائل جاری شهرستان را بازتاب داده واهمیت ارتباط با مردم از طریق رسانه ها مهم است.

فرماندار اردستان گفت: بهتر است که آگاهی، همراهی و مطالبه گری با مساعدت رسانه ها باشد و اگرابزارهای اقدامات فراهم باشد ما را در رسیدن اهداف رهنمون خواهد ساخت اما اگر به روال قبل باشیم خیلی خوب نیست.

تأملی با بیان اینکه فرمانداران با رویکرد مختلف میایند که هرکس با یک بعد فرهنگی یا سیاسی کارها را پیش می برد، تصریح کرد: بنده چهارجوب حرکتی را می شناسم و همراهی مردم را می طلبم که در این راستا خبرنگاران می توانند اعتماد مردم را جلب کنند.

وی تاکید کرد: شهرستان اردستان به آن استعدادهای نهفته دست پیدا نکرده به جهت اختلافهای محلی و سیاسی بوده و بنده هم در این دو حوزه وارد نمی شوم و در تصمیم گیری های من دخالت ندارد و و رویکرد بنده بصورت تقابلی در فضا نیست ولی آن تصمیمی که درست است را اجرا خواهم کرد.

فرماندار اردستان خاطرنشان کرد: به جمله منطقه محروم اعتقادی ندارم و باید استعدادها را کشف کرده و روی آن سرمایه گذاری کنیم که رفع شاخص های محرومیت در اولویت خواهد بود و توجه به رویکرد آماری و توجه به توانمندیهای محلی کار شود وهمه دغدغه هایی که وجود دارد قابل رفع کردن است و موردی پیچیده و مبهم نیست.

تأملی تصریح کرد: ۸۰درصد از مشکلات موجود در تغییرروش در مجموعه شهرستان و تغییر نگرش و رویه های گذشته و مرام هایی است که تا کنون بوده و باید تغییر کرد و در بخشهای مختلف انسان توسعه یافته می تواند یک جامعه را توسعه یافته کند لذا دنبال توسعه با المان های فیزیکی آن نباشید.

وی همچنین یادآوری  کرد: مردم باید در فکر این باشند تا مقوله توسعه یافتگی شکل بگیرد و آن را مطالبه کنند که در اردستان یک عده نمی خواهند این اتفاق انجام شود چرا که دنبال اختلاف بوده چون نانشان در اختلاف است.

فرماندار اردستان در خصوص راهبردهای توسعه افزود: اینها یک مقوله ای است که باید سخت افزاری و نرم افزاری به اتفاق هم جلو رود و شناسایی ظرفیتها در این مدت انجام شده تا ببینیم اردستان در چند محور قابلیت توسعه یافتگی را دارد.

تأملی موضوع گردشگری شهرستان اردستان، کشاورزی، معادن، زیر ساختهای حمل و نقل، کویر و ظرفیتهای آن را از مقوله هایی دانست که باید بر روی آن تمرکز داشته و روی انرژی های نو در اردستان که هنوز به آن پرداخته نشده کار کرد.

وی صنعت و صنایع دانش بنیان را از کارهایی دانست که می توان روی آن تمرکز کرد و افزود در بخشهایی باید اتفاق هایی بیفتتد  تا بتوانیم به این سمت حرکت کنیم و مدیریت یک مقوله چند وجهی است و به همه مسائل ربط پیدا می کند و در بخشی از مدیریت ما باید نگاه مرکز استان را به شهرستان تغییر دهیم چرا که مستند و سوابق تاریخی شهرستان ذهنیتی را در ذهن مدیریت های استان ایجاد کرده است.

فرماندار اردستان گفت: اردستان را فقط در موضوع کشاورزی و دامی می شناسند و صنعت که یکی از راهبردهای ما خواهد بود در استان جا نیفتاده است و اردستان در فاصله ۱۵۰ کیلومتری دو قطب صنعتی کشور یعنی اصفهان و کاشان قرار دارد که تا کنون به صنعت پرداخت نشده است.

تأملی یک بخشی از مدیریت کردن برای مجموعه اهداف را بالابردن توان مدیریتی مدیران دستگاه های شهرستان دانست که متوسط نمره مدیریتی اردستان را متوسط پایینی دانست که باید ارتقا پیدا کند.

وی همچنین تغییرات را در راستای اهداف و مطالبات و انتظارات مردمی دانست و اعلام کرد: درمجموعه فرمانداری هم باید اتفاق هایی بیفتدد تا در انجام ماموریت ها موفق باشیم و اردستان از معدود شهرستانهای است که سند توسعه شهرستان اجازه توسعه کشاورزی را داده است که در بعضی از شهرستانها به خاطر بحران آب این اجازه وجود ندارد.

فرماندار اردستان افزود: محور ترانزیت اردستان  فوق العاده از جایگاه بالایی برخوردار است و نیاز به مشاوری است تا در این بخش یک سری مطالعاتی را راجع به ظرفیتهای اقتصادی این محور در بخشهای مختلف ارائه دهد و در موضوع اشتغال هم نیازمند چند پروژه محرک توسعه هستیم در نقاط مختلف شهرستان تا اشتغال بالا دستی را مطرح کند و تغییر نگرشی را ایجاد کنیم.

تأملی یکی از ابزارهایی که می تواند ما را در توانمند سازی ساختار فرمانداری کمک کند ساختار تشکیلاتی دانست که برای اولین بار فرمانداری دو معاونتی شده یکی سیاسی اجتماعی، امنیتی و دیگری برنامه ریزی و عمرانی که به زودی با معرفی دو مسئول توانمند کار را آغاز خواهند کرد.

انتهای پیام / کد خبر30185

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار