جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
نماینده مردم اردستان در مجلس:

کمیسیون فرهنگی مهمترین و مظلوم‌ترین کمیسیون مجلس/ تنها ۶ درصد بودجه عمومی کشور متعلق به فرهنگ است

نماینده مردم اردستان در مجلس گفت: مظلومیت کمیسیون فرهنگی مجلس همین را بس که ۶ درصد کل بودجه عمومی کشور در سال ۹۷ به آن اختصاص داده شده و عمده بودجه آن هم برای صدا و سیما است.

به گزارش صبح اردستان، حجت الاسلام سید صادق طباطبایی نژاد شامگاه سه شنبه در مراسم نشست با اصحاب فرهنگ و هنر در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اردستان اظهار کرد: موضوع فرهنگ زیر ساخت مبانی یک اجتماع بوده و مهمترین رکن و ساختار یک حکومت محسوب می شود و هر حکومتی برای بقا خود نیاز به فرهنگ دارد.

وی افزود: ساختارهای موجود در جهان همچون نظامی، اقتصادی، سیاسی دارای فرهنگ هستند و آنچه موجب پایداری این ساختارها می شود پایداری فرهنگ این ساختار است.

نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی گفت: مهمترین کمیسیون مجلس شورای اسلامی کمیسیون فرهنگی است و مهمترین مکانی که باید سرمایه گذاری بشود در جامعه دینی ما موضوع فرهنگ است.

دبیر کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در مجلس ۱۵ کمیسیون وجود دارد که یکی از آنها فرهنگی است، تصریح کرد: نهادهای کلی کشورکه زیر مجموعه کمیسیون فرهنگی هستند، می توان صدا و سیما، وزارت ارشاد، اداره ورزش و جوانان، اداره تبلیغات اسلامی و اوقاف را نام برد.

حجت الاسلام طباطبایی نژاد تصریح کرد: مظلومیت کمیسیون فرهنگی مجلس همین را بس که شش درصد کل بودجه عمومی کشور در سال ۹۷ به آن اختصاص داده شده است که بودجه اصلی آن هم برای صدا و سیما است.

وی تاکید کرد: از نظر بودجه فشار روی اقتصاد کشور وجود دارد و باید حقوق های جاری را تامین کنند که در این زمان ابتدا عمرانی و بعد فرهنگی است که بالای۹۰درصد بودجه برای حقوق و مزایا پرداخت می شود.

دبیر کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: آنچه که در موضوعات فرهنگی مهم بوده حضور مردم در مسائل فرهنگی است و آنچه فرهنگ را در جامعه فرماندهی می کند خود مردم هستند که همچون در هیئات مذهبی و جلسات فرهنگی کشور فعالیت می کنند.

حجت الاسلام طباطبایی نژاد یادآوری کرد: در موضوع فرهنگی با شرایط ویڙه ای روبرو هستیم و از طرفی هم دشمن از ابتدا آن را رصد کرده و با اشرافی که دارد پایگاه های فرهنگی کشور را هدف قرار داده است.

نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دشمن برای دگر گون کردن ایران مهمترین موضوعی را که قرار داده پایگاه فرهنگی و استفاده از فضای مجازی است افزود: فضای مجازی مهمترین پایگاه خکومتی برای حاکمیت بر دنیا است و دشمن همه را درگیر یک فضای جدیدی کرده و کسی که دارد در این فضا حکمفرمایی می کند کشور آمریکا است و از سرشاخه ها استفاده می کند.

دبیر کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مهمترین پایگاهی که به آن حمله می کنند فرهنگ خانواده است که از طریق رسانه ها است که با از بین بردن حرمت ها آن ساختارهای قدیمی را از بین می برند و حس می کنیم پایگاه خانواده که مهمترین پایگاه فرهنگی است و ریشه ساختارهای ما ایرانیان است شدیدا آماج حملات فرهنگی دشمن از طریق فضای مجازی قرار گرفته است.

حجت الاسلام طباطبایی نژاد افزود: دشمن برای از بین بردن ساختار تشکیل اجتماعی تلاش می کند، اما فرهنگ اصیل اسلامی اینقدر ناب و ریشه دار است که این فرهنگ و حقیقت هیچ وقت خاموش شدنی نیست.

وی همچنین در خصوص رسانه اعلام کرد:اصحاب رسانه خیلی مهم است و رسالت رسانه های ما رساندن حقایق به جامعه بوده و فاصله گرفتن از این حقیقت فاصله گرفتن از واقعیت است.

انتهای پیام / کد خبر30514

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار