صبح اردستان

احتکار کننده گان همچون دشمن بی دین هستند

کدخبر: 30825
مرداد ۳۰, ۱۳۹۷ در ساعت ۱۰:۵۵ ق.ظ

به گزارش صبح اردستان، حجت الاسلام حسن دهشیری شامگاه دوشنبه در جمع کسبه بازار اردستان در امامزاده موسی(ع) با موضوع فقه بازار اظهار کرد: از جمع بازاریان هم شهدایی تقدیم انقلاب شده که می توان از شهید لاجوردی یادی کرد.

وی افزود: با توجه به فرارسیدن هفته بسیج اصناف این جلسه برای بازاریان تدارک دیده شده که در طول هفته شاهد برنامه های متنوع دیگری خواهیم بود.

امام جمعه اردستان گفت: هدف از برگزاری اینگونه جلسات حضور شما بازاریان را در عرصه های مختلف نشان خواهد داد.

حجت الاسلام دهشیری با بیان اینکه ما مسلمان هستیم و افتخارمان این است که پیرو ائمه و حضرت علی(ع)هستیم تصریح کرد: افتخارمان به امامی است که به دنیا، آخرت و عبادت و تجارت ما توجه دارد.

وی تاکید کرد: اسلام دینی است که به ما آموخته که برای آخرتمان نباید دل بسته به دنیا و زرق و برق دنیا باشیم.

امام جمعه اردستان خاطرنشان کرد: شما بازاریان توجه داشته باشید نه دنیا را فدای آخرت کنید و نه آخرت را فدای دنیا کنید.

وی تصریخ کرد: هرچند به ما توصیه شده کار و تلاش را فراموش نکرده که تلاش خود انواع و اقسامی دارد که یکی از پاکترین و طیب ترین آن تحارت است.

حجت الاسلام دهشیری همچنین یادآوری کرد: تجارت همان کاری است که شما در بازار انجام داده و برای خانواده نان حلال به دست می آورید.

امام جمعه اردستان همچنین افزود:طبق احادیث کاسب کار حبیب خدا است لذا کار بازاریان باید یک چهارچوبی داشته باشد و آن اینکه خدا را از یاد نبرند.

وی با تاکید بر اینکه کاسب کار اگر از راه خدا خارج شد مورد غضب خداوند واقع شده است افزود: کاسبان باید فقه و اصول شرعی را فراموش نکنند.

حجت الاسلام دهشیری طبق روایتی از حضرت رسول (ص) گفت:کسی که به بازار رونق می دهد همچون مجاهد فی سبیل الله است که در برابر دشمن ایستادگی میکند و کسانی که هم احتکار کننده هستند همچون دشمن و بی دین هستند.

وی نقش کاسب کاران در این برهه از زمان را خیلی مهم دانست و گفت: شما می توانید نیاز مردم را برطرف کنید و اگر به درستی عمل کردید مورد لطف خداوند هستید.

امام جمعه اردستان با انتقاد به احتکار کنندگان افزود: انبارهایی که هر روز کشف می شود آیا کار آمریکا است یا کار یک سری افرادی است که می خواهند با گران شدن آن در محرم مردم را اذیت کنند.