جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
رئیس حوزه علمیه شهید مدرس اردستان:

استفاده از مداحان با مبالغ سنگین اثرگذاری معکوس دارد

رئیس حوزه علمیه شهید مدرس اردستان گفت: با توجه به نزدیک شدن محرم و صفر، باید دانست حضور مداحانی با مبالغ سنگین اثرگذاری معکوسی در جامعه خواهد داشت.

به گزارش صبح اردستان، به نقل از  صاحب نیوز؛ حجت الاسلام حسن جعفری پیش از ظهر امروز در جلسه شئونات اسلامی در فرماندار اردستان اظهار کرد: یکی از مسائلی که به عنوان آسیب وجود دارد، مسئله اختلاط زن و مرد در ماه محرم است که لازم است در این خصوص تدابیری اندیشیده شود.

وی افزود: با توجه به نزدیک شدن محرم و صفر، باید دانست حضور مداحانی با مبالغ سنگین این کار اثر گذاری معکوسی در جامعه خواهد داشت.

رئیس حوزه شهید مدرس اردستان گفت: برای هر چه بهتر برگزار شدن مراسمات محرم و صفر اگر وقفیاتی وجود دارد در جای خود مصرف شود.

حجت الاسلام جعفری تصریح کرد: سخنرانان و منبریان در سخنرانی خود ضمن پرداختن به مسائل مذهبی، باید مسائل روز کشور را بدون تضعیف فرد خاصی بیان کنند.

*تقلید ذاکران اهل بیت موجب کاهش بار معنوی جلسات می شود

رئیس اداره تبلیغات اسلامی اردستان در ادامه اظهار کرد: با توجه به اینکه ایران کشور امیرالمومنین است باید عید غدیر را هر چه باشکوه تر برگزار کرد.

وی افزود: با شروع ماه محرم و صفر و برگزاری جلسات و عزاداری ها اسیب هایی متصور است که در سال های قبل مشاهده شده و باید آنها را برطرف کرد.

حجت الاسلام سید جواد حیدری گفت: مهمترین آسیب ها رعایت نکردن حق الناس و کشتار قربانی گوسفند در معابر و خیابان ها است.

وی با بیان اینکه عدم برگزاری نماز ظهر عاشورا در هیئات مذهبی به چشم می خورد، تصریح کرد: نبود مکان مناسب برای برگزاری نماز و برگزاری آن در خیابان با وضعیت الودگی های به وجود آمده این فریضه را از مردم دور کرده است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی اردستان تاکید کرد: تقلیدهایی توسط بعضی از ذاکران اهل بیت در ماه محرم و صفر انجام می شود که در کسب معنویت افزایی و وحدت جامعه مثمر ثمر نیست.

وی خاطرنشان کرد: نقطه قوت محرم و صفر حضور پرشور جوانان در مراسمات این دو ماه است که دستگاه های متولی باید در این خصوص نظارت بیشتری داشته باشند.

انتهای پیام / کد خبر30986

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار