صبح اردستان

استفاده از مداحان با مبالغ سنگین اثرگذاری معکوس دارد

کدخبر: 30986
شهریور ۶, ۱۳۹۷ در ساعت ۳:۲۰ ب.ظ

به گزارش صبح اردستان، به نقل از  صاحب نیوز؛ حجت الاسلام حسن جعفری پیش از ظهر امروز در جلسه شئونات اسلامی در فرماندار اردستان اظهار کرد: یکی از مسائلی که به عنوان آسیب وجود دارد، مسئله اختلاط زن و مرد در ماه محرم است که لازم است در این خصوص تدابیری اندیشیده شود.

وی افزود: با توجه به نزدیک شدن محرم و صفر، باید دانست حضور مداحانی با مبالغ سنگین این کار اثر گذاری معکوسی در جامعه خواهد داشت.

رئیس حوزه شهید مدرس اردستان گفت: برای هر چه بهتر برگزار شدن مراسمات محرم و صفر اگر وقفیاتی وجود دارد در جای خود مصرف شود.

حجت الاسلام جعفری تصریح کرد: سخنرانان و منبریان در سخنرانی خود ضمن پرداختن به مسائل مذهبی، باید مسائل روز کشور را بدون تضعیف فرد خاصی بیان کنند.

*تقلید ذاکران اهل بیت موجب کاهش بار معنوی جلسات می شود

رئیس اداره تبلیغات اسلامی اردستان در ادامه اظهار کرد: با توجه به اینکه ایران کشور امیرالمومنین است باید عید غدیر را هر چه باشکوه تر برگزار کرد.

وی افزود: با شروع ماه محرم و صفر و برگزاری جلسات و عزاداری ها اسیب هایی متصور است که در سال های قبل مشاهده شده و باید آنها را برطرف کرد.

حجت الاسلام سید جواد حیدری گفت: مهمترین آسیب ها رعایت نکردن حق الناس و کشتار قربانی گوسفند در معابر و خیابان ها است.

وی با بیان اینکه عدم برگزاری نماز ظهر عاشورا در هیئات مذهبی به چشم می خورد، تصریح کرد: نبود مکان مناسب برای برگزاری نماز و برگزاری آن در خیابان با وضعیت الودگی های به وجود آمده این فریضه را از مردم دور کرده است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی اردستان تاکید کرد: تقلیدهایی توسط بعضی از ذاکران اهل بیت در ماه محرم و صفر انجام می شود که در کسب معنویت افزایی و وحدت جامعه مثمر ثمر نیست.

وی خاطرنشان کرد: نقطه قوت محرم و صفر حضور پرشور جوانان در مراسمات این دو ماه است که دستگاه های متولی باید در این خصوص نظارت بیشتری داشته باشند.