صبح اردستان

افتخاری دیگر برای شهرداری زواره

کدخبر: 31109
شهریور ۹, ۱۳۹۷ در ساعت ۱۱:۰۶ ق.ظ

به گزارش صبح اردستان، جلال گلخنی شامگاه پنجشنبه در مراسم جشن غدیر در مسجد جامع زواره اظهار کرد: انسانهای خوشبخت آن چنان با شکوه و با عظمت زندگی می کنند که مرگشان هم سرافرازانه است و یکی از ویژگیهای حضرت علی(ع) عزت به بندگان خدا بود.

وی افزود:  حضرت علی(ع) سخاوت دستانش به سخاوت آسمان طعنه می زد و در نگاه علی هیچ انسانی ابزار نیست و همه آزاد و شریف و محترمند و کرامت و ارزششان در نزد مولا از هر امری برتر و بالاتر است.

شهردار زواره گفت: زمانی که امام علی(ع) در زمان رکوع نماز بود  انگشتری خود را به فقیر می بخشد که شاید این سوال برای ما پیش بیاید چگونه است که مولا  در حالت نماز تیر را از پای ایشان خارج می کنند  و متوجه نشدند در صورتی که در حالت رکوع انگشتری خود را انفاق می کند.

گلخنی با بیان اینکه زیبا ترین جوابی که می شود به این موضوع داد، تصریح کرد: این است که آبروی ابرومندان و حاجت حاجتمندان را اجابت کردند حقیقتا همان دروازه بهشت است  و خدا با ظرافت آیه شریفه ولایت را به قلب نازنین پیامبر(ص) نازل می کند و ولایت جانشینی علی (ع) را به جهانیان اعلام می کند.

وی تاکید کرد: جامعه ای که اساس و مبنای آن اخلاق باشد انسان های آن جامعه به حقوق یکدیگر قانع و رازی هستند و انسانی که محبوب حضرت علی است ویژگی های زیادی دارد که یکی از آنها صداقت است.

شهردار زواره خاطرنشان کرد: اینجانب به عنوان اولین شهردار خیر در کشور افتخار دارم که  مبلغ ۲۰ میلیارد ریال را به شهرداری زواره برای بازسازی شهر تقدیم کرده تا با نظر شورا و شهردار هزینه شود.

*بدنبال ایجاد درآمد پایدار و ثابت برای شهرداری هستیم

اعظم السادات طلایی در ادامه جلسه اظهار کرد:  ایثارگری و ساده زیستی دولت مردان شهید  قابل تقدیر بوده و از اینکه ریاست یکساله شورا از اول شهریور به بنده محول شده سعی خواهم کرد که بتوانم موفق باشم و شرمنده شما مردم نشوم.

رئیس شورای شهر زواره گفت: در این جلسه قصد اعلام برنامه یکساله ندارم و رویکرد جدید شورا و برنامه عملکردی یکساله که شامل راهکارهای جدیدی است در یک برنامه جدید و از طریق فضای مجازی اعلام می کنم.

طلایی با بیان اینکه بر خودم لازم می دانم به عنوان فردی که  در همه امور بوده و از نزدیک کم و کاستی ها و مشکلات را با آن مواجه بوده ام از زحمات شهردار و رئیس قبلی شورا تشکر کنم، تصریح کرد: خدا را شکر می کنیم که با تمام محرومیتی حاکم در منطقه خودمان و با توجه به کمبود بودجه و نابسامان اقتصادی کشور و مناطق همچون زواره  و سایر مسائل همچون هزینه های جاری شهرداری و چالشهای موجود کارهای خوبی انجام شده است.

وی تاکید کرد: گزارش یکسال بدین معنی نیست که ما مدعی باشیم که این تمام مواردی است که در زمان انتخابات قول داده ایم انجام شده باشد.

رئیس شورای شهر زواره خاطرنشان کرد: شما مردم ایثارگر زواره که در تمام مراسمها حضور داشته اید و حتی از بعضی شهرها جلوتر هم بوده اید توقعات به حقی داشته و دارید و لیاقت خدمت بیشتر از اینها را داشته و دارید و ما موظف هستیم با تمام توان در خدمت شما بکوشیم.

طلایی تصریح کرد: خوشبختانه فرصت های خوب و طلایی پیش روی ما است که می توان به نماینده جوان، شاداب و متعهد مجلس، فرماندارجوان، توانمند، با انگیزه و با تحصیلات عالی، بخشدار بومی، دلسوز و با سابقه اجرایی بالا و توانمند، شهردار جوان، بومی، مردمی و بی ادعا ، شورای شهرفعال و با انگیزه و خیرخواه،  و وجود فرهیختگان و نخبگان محلی ما در سرتا سر کشور که مسئولیت های  کشوری و استانی را در اختیار دارند و استفاده از تجربه پیران متعهد در عرصه های مختلف  مدیریتی و اجرایی که چراغ راه همه جوانها خواهد بود نام برد.

وی همچنین یادآوری کرد:با توجه به این فرصتهای خوب امید می رود با استفاده از آنها از چالشهای موجود با سربلندی عبور کنیم و در این مدیریت شورا با تمام هم و غم و تلاش شورا  و ایجاد و توسعه در آمد پایدار شهر خواهم بود و این نکته را از ما بخواهید و مطالبات خود را بخواهید چون کارهایی که بصورت روتین وجود دارد انجام می شود منتها از ما بخواهید و مطالبات اصلی شما باشد که مشکل اصلی شهر نبود درآمد ثابت و پایدار برای شهر است و این مشکل آسانی نیست که نیاز تعامل شما با شورا دارد و با  تلاش وافر که کارهایی صورت گرفته و سرمایه دارانی دیده شده است و طرح های آماده ای برای این سرمایه گذاری وجود دارد

رئیس شورای شهر زواره همچنین اعلام کرد: حتی اگر طرح ها در پنج سال اینده هم جواب دهد قطعا شما دعا گوی کسانی که آن را پیگیری کرده اند خواهید بود و ما از همین جا دست نیاز به تک تک شما دراز می کنیم چون هر کدام از شما ذخیره ای از هنر، علم و فکر و اندیشه و توان هستید که اگر یکچا جمع شود مشکلی دیگر باقی نخواهد ماند وایجاد صندوق انتقاد برای شورا را در شهرداری راه اندازی خواهیم کرد.

طلایی با بیان اینکه در نشستی که با استاندار و دکتر چنگیز رئیس علوم پزشکی داشتیم مشکلات شما مردم و مسائل پزشکی را مطرح کردیم و قول های مساعدی را داده اند که پیگیری های لازم را خواهیم نمود و به شما قول مساعد می دهم که در یکسال اینده از پای نخواهم نشست با کمک اعضای شورا و کمک شما مردم و کمک خیران پیگیری خواهم کرد.

وی همچنین از پیگیری  بیمارستان خبر دادH.I S  که قبلا از طریق شورا و امام جمعه اصفهان پیگیری شده بود که قرار شد ظرف دوماه آینده انجام شود و موضوع پیگیری  معوقات بهره وری  پرسنل مرکز فوریت ها بود که قول مساعد داده شده و خارج از شمول تصریح شده تا تامین اعتبار پرداخت خواهد شد و موضوع تامین نیروی مرکز فوریت ها هم پیگیر شده است.

رئیس شورای شهر زواره همچنین اعلام کرد: موضوع داروخانه مرکز فوریت ها مطرح شده و برای تامین دارو  با پیگیری آقای ناجی مشکل مرتفع خواهد شد.

*شهردار  زواره از ۴۲ میلیون تومان حقوق خود گذشت

عباس صادقی نائب رئیس شورای شهر زواره در ادامه جلسه اعلام کرد: وظیفه ای که ما در رابطه با شورای زواره داشتیم اولین قدم ما گزینش شهردار بوده که با توجه به اینکه اول سرپرستی را انتخاب کردیم بنام محمد گلخنی تا کارهای شهرداری به نحو احسن انجام شود.

وی افزود: حدود ۱۲ نفر نامزد برای شهرداری زواره مطرح بوده که همه افراد خوبی بودند اما ما یک شرایطی داشتم و آن اول اینکه بومی باشد که مهندس جلال گلخنی را انتخاب کردیم با روابط عمومی بالا و خیر هستند که مبلغ ۷۰۰ میلیون برای پژوهشسرای زواره در قبل پرداخت کرده بودند.

صادقی با بیان اینکه ایشان در شروع کار اعلام کردند اگر افرادی بی بضاعت و مستمند آمدند شهرداری نباید برگردند و بنده از جیب خودم حق و حقوق شهرداری را پرداخت می کنم، تصریح کرد: ایشان نسبت به این موضوع اقدام کرده و نگذاشته مستمندان بدون نتیجه شهرداری را ترک کنند.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر زواره تاکید کرد: شهردار زواره برای کاوش مسجد پامنار مبلغ ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان هزینه کردند و ۱۶۰ دانش آموز را تحت پوشش قرار داده اند

وی افزود: شهردار زواره به مدارس هم کمک کردند و مبلغ ۴۲ میلیون تومان حقوق خود را پس دادند و گفتند حقوق نمی خواهم آنوقت افرادی در فضای مجازی می نویسند ایشان منفعت طلب است که در پیشگاه خدا مسئول هستید.

صادقی تصریح کرد: اولین کاری که دوستان شما در شورای شهر انجام دادند حذف تبصره ۳ از قبوض مردم بود و این قولی بود که در شعارهای انتخابی داده بودم.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر زواره اعلام کرد: حدود ۴۰ سال پیش می خواستند استخر در زواره درست کنند و به خاطر اینکه گفتند فساد می شود نگذاشتند بسازند ولی پیگیری کردیم و با خیران و نماینده دوره پنجم و ششم  را آوردیم و برایش بودجه گرفتم که مبلغ دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برای استخر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه مبلغ یک میلیارد تومان  برای دو بانده کردن مرکز فوریت های پزشکی تا راه آهن بصورت بلوار هزینه می شود، تصریح کرد: ۱ میلیارد تومان برای احیای بافت تاریخی زواره را گرفته ایم و دست هایی در کار بود که به مدت دو سه ماه نمی گذاشتند این بودجه در زواره خرج بشود  که عده ای از ایثارگران خدمت فرماندار تاملی رسیدیم و شخصا پیگیری کردیم.

صادقی گفت: ۶۰۰ میلیون از بودجه بافت تاریخی از حسینیه بزرگ تا مسجد پامنار هزینه می شود و بقیه هم طبق طرح  در حال هزینه است.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر زواره افزود: قرار دادی با نیروی انتظامی نوشته شده تا مکان قبلی آن به شهرداری واگذار شده تا به مزائده گذاشته و به فروش برسد و بودجه آن را در زمین میدان امام حسین ساخته و  دولت هم بودجه می گذارد.

وی از تبدیل بیمارستان زواره به ۳۵ تختخوابی هم خبر داد و اعلام کرد:۲۱۶ مصوبه در یکسال در شورا داشته ایم که ۲۹ مصوبه آن فرهنگی و ورزشی و بقیه عمرانی بوده است که انجام شده است.

*گزارش حسابداری و آتش نشانی شهرداری

 در ادامه جلسه آقایان امینی نژاد و برادر عظیمیان گزارشهایی ارائه کردند که بصورت خلاصه در زیر خواهد آمد.

آماده سازی طرح تکمیلی بلوار جانبازاز پل راه آهن به سمت جایگاه گاز سی ان جی  اجرا می شود که زیر ساختهای آن آماده شده است.

حدود ۴ هزار بلوک سیمانی کار شده و چون بصورت امانی بوده ۵۰ درصد تخفیف برای شهرداری داشته است، گل کاری های جدید، مرمت سازی بلوار شهید بهشتی، خیابان امامزاده یحیی، اطراف مسجد الزهرا، خیابان جدید معلم و خیابان مقیم  چهار هزار جدول کاری انجام شده است. ۵۰۰ متر بتن فرش انجام شده است.

۱۰۰۰ متر شنهای رنگی و نکو سازی انجام شده است بصورت محوطه سازی. اجرای دیوار کشی و محوطه پارک بابا کوهی، محوطه سازی ابتدای بلوارجانباز مسکن مهر فاز یک. ۴۵ دهنه پل عبور عابر پیاده در سطح شهر انجام شده است.روشنایی بلوار رهبر

جایگاه سی ان جی درآمد ندارد ولی به خاطر حال مردم شهرداری برای آن هزینه کرده است  و از سال ۹۰ که تحویل شهرداری شده همه ضرر دارد. کمک به ادارات مختلف شهری بوده است.اجرای کانی برای کوچه های فرعی زواره بوده است.

۱۳۶ حادثه در خصوص آتش نشانی در یکسال بوده ۸۷ مورد آتش سوزی و حریق بوده ۴۹ مورد حادثه بوده است

وقی حادثه ای باشد تلفاتی داریم که بدتر از آن مصدومیت است که ۶ نفر بوده اند و افرادی که نجات پیدا کرده اند دو نفر بوده اند و یک نفر هم بر اثر غرق شدن  فوت کرده است.

هر چند آمار حوادث ما کم باشد عملکردمان خوب بوده و با همتی که انجام شده است آموزشی که  در کل سال انجام شده در کل شهرستان ۳۵۶  مورد در دبیرستانها بوده ۲۴۷ دبستان و پیش دبستان و مهد کودک بوده و ادارات و کسبه و کارخانجات ۲۶۳ نفربوده اند  و ۴۵ نفر هم کسبه متقاضی جواز کسب برایشان آموزش انجام شده است.

۷۰ درصد زواره مجهز به کپسول های آتش نشانی هستند و همه اینها نتایج آموزشهایی است که انجام شده است.