جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت اردستان:

نان ۱۰ درصد در اردستان گران شد

اردستان – رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت اردستان گفت: دستورالعملی از استان برای فرمانداری و اداره صنعت معدن و تجارت مبنی بر افزایش۱۰ درصدی قیمت نان ابلاغ شده است.

به گزارش صبح اردستان، محمدرضا باقری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: نان در اردستان از سال ۹۲ تاکنون تغییر قیمت نداشته است.

وی افزود: دستورالعملی از استان برای فرمانداری و اداره صنعت معدن و تجارت مبنی بر افزایش۱۰ درصدی قیمت نان ابلاغ شده است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت اردستان گفت: با توجه به اینکه با افزایش ۱۰ درصدی، قیمت نان خرد می‌شد تصمیم‌گیری شد تا ضمن افزایش ۱۰ درصدی وزن چانه ها افزایش یافته تا قیمت ها به صورت رند در آید.

وی تاکید کرد: تمام نانوایی‌ها موظف به نصب قیمت و افزایش وزن چانه بوده و نانواها باید نان خود را با قیمت ابلاغ شده به فروش برسانند و هر گونه افزایش قیمت خارج از نرخ‌های تعیین شده خلاف است.

باقری با اشاره به افزایش نظارت و بازرسی از نانوایی‌های شهرستان برای اعمال قیمت‌های تعیین شده و جلوگیری از هرگونه افزایش قیمت بیش از قیمت‌های ابلاغ شده است، گفت: بازرسان صنعت، معدن و تجارت، صنف و اتحادیه نانوایان برای اجرای صحیح و جلوگیری از افزایش قیمت خارج از نرخ تصویب شده به صورت مستمر بازرسی‌هایی در این زمینه انجام می‌دهند.

وی تاکید کرد: شهروندان توجه داشته باشند، قیمت‌های ابلاغ شده برای نان ساده است و قیمت نان دارای کنجد به‌صورت توافقی صورت می‌گیرد و در صورت درخواست مشتری نانوایان باید از کنجد استفاده کنند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت اردستان گفت: بازرسان اداره به طور میانگین ماهانه ۶۰ تا ۷۰ واحد پخت نان را بازرسی می کنند و از ابتدای سال تاکنون ۵۲ پرونده تخلف به اداره تعزیرات حکومتی با ارزش ریالی ۱۲۰ میلیون ریال ارسال شده است.

وی با اشاره به اینکه ۵۲ واحد نانوایی یارانه پز و ۳۵ نانوایی آزاد پز در شهرستان اردستان فعالیت می‌کنند، اضافه کرد: شهروندان اگر هرگونه تخلف از نانوایان و دیگر صنوف شهرستان را مشاهده کردند، می‌توانند با اسناد معتبر اعم از فاکتور خرید به اداره صنعت، معدن و تجارت مراجعه کنند.

انتهای پیام / کد خبر31537

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار