پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
مسئول بنیاد فرهنگی حضرت مهدی(عج) اردستان:

کسب معرفت مهمترین وظیفه مردم در زمان غیبت است

مسئول بنیاد فرهنگی حضرت مهدی(عج) گفت: مهم ترین وظیفه ما در زمان غیبت کسب معرفت برای زمینه سازی ظهور حضرت مهدی است و افرادی که در این راه ثابت قدم باشند در زمان غیبت موفق خواهند بود.

به گزارش صبح اردستان، حجت الاسلام منصور صابری پیش از ظهر  شنبه در نشست خبری به مناسبت آغاز امامت حضرت مهدی(عج) اظهار داشت: غیبت حضرت مهدی از ابتدای امامت آغاز شد و در این زمان بود که شیعه اولین آزمایش جدی خود را آغاز کرد.

وی با بیان اینکه  امتحان جامعه اسلامی از جمله فلسفه های غیبت  امام زمان (عج) است، افزود: مهم ترین وظیفه ما در زمان غیبت کسب معرفت برای زمینه سازی ظهور حضرت مهدی است و افرادی که در این راه ثابت قدم باشند  در زمان غیبت موفق خواهند بود.

مسئول بنیاد فرهنگی حضرت مهدی(عج) اردستان با بیان اینکه در طول تاریخ هر گاه معرفت و شناخت درست از مهدویت وجود نداشته مردم منحرف و برخی پیرو مدعیان دروغین در عرصه مهدویت می شوند، ابراز داشت:  هدف از تشکیل بنیاد مهدویت هم در این راستا بود تا مردم شناخت خود را در زمینه ظهور بالا ببرند.

وی با بیان اینکه یکی از برداشت های غلط  از مهدویت نشستن و منتظر ظهور شدن بود، بیان داشت: انتظار به تنهایی اقدامی اشتباه است بلکه باید قدمی برداشته شود تا زمینه ظهور حضرت مهدی(عج) فراهم شود.

صابری با اشاره به راه اندازی بنیاد مهدویت در اردیبهشت سال ۹۷ بیان داشت: این مجموعه غیر دولتی بوده و هدف از راه اندازی آن فقط افزایش معرفت نسبت به حضرت مهدی(عج) بوده است.

مسئول بنیاد فرهنگی حضرت مهدی(عج) اردستان تصریح داشت: این بنیاد توانسته در مدت کوتاه دو دوره آموزشی سطح یک و دو را برنامه ریزی و اجرا کند که در دوره سطح یک که با ظرفیت ۷۵ نفر آغاز شد ۶۸نفر توانستند نمره قبولی دریافت و ۶۰ نفر افراد هم در آموزش سطح دو ثبت نام کردند.

وقف یکی از راه های ترویج معارف حضرت مهدی(عج) است

حجت الاسلام صابری فعالیت های فرهنگی همچون پخش تراکتها، نمایشگاه کتاب، و بروشور ها و ایستگاه های صلواتی و احیای شب نیمه شعبان را از جمله فعالیت های بنیاد نام برد و افزود: در جشن های نیمه شعبان به شکل  مردمی انجام می شود اگر یادی از امام نشود خوب نیست بلکه برنامه ریزی ها باید به نحوی باشد که تجلی یاد امام زمان در جشن ها انجام شده و این موضوع در جامعه نهادینه شود.

وی با بیان اینک  امروز شنبه همزمان با تمام کشور دعای فرج در ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه در اردستان قرائت شد، افزود: وقف یکی از راه های یاد کردن از امام زمان (عج) است بدین شکل که به نام حضرت مهدی، مکان هایی برای ترویج معارف مهدوی در نظر گرفته شود.

انتهای پیام / کد خبر31610

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار