پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
فرماندار اردستان:

بهترین راه شکوفایی اردستان سرمایه گذاری روی بستر گردشگری است

فرماندار اردستان گفت: شاید امروز برای راه اندازی یک واحد صنعتی بین ۱۸ تا ۲۴ ماه زمان نیاز داشته باشیم ، اما آماده ترین بستر برای توسعه اردستان توسعه گردشگری است.

به گزارش صبح اردستان، حمیدرضا تأملی ظهر چهارشنبه در افتتاحیه جشنواره غذاهای سنتی در بسیج کوثر اردستان اظهار داشت: اعتقاد داریم که نیمی از جمعیت اردستان را بانوان تشکیل می دهد و هرکس در این منطقه حرفی در خصوص توسعه و پیشرفت بزند ناگزیر است تا به ظرفیت و حجم نیروی انسانی بانوان توجه کند.

وی افزود: با باور و درک درست از توانمندی این بخش از حوزه جمعیتی شهرستان باید برای توسعه و پیشرفت اردستان برنامه ریزیداشته باشیم و نمی توانیم به این عنصر تعیین کننده که بهره وری و تأثیرات بیشتری را نسبت به قشر دوم به خود اختصاص می دهد بی توجه باشیم.

فرماندار شهرستان اردستان گفت: بر اساس برنامه دولت از حضور و بروز بانوان در  تمام فعالیتهای اقتصادی، اجتماعی و سیاسی حمایت می کنیم چراکه جای انجام این مأموریت در یک شهرستانی سنتی همچون اردستان خالی است.

تاملی با بیان اینکه بر اساس بسیاری از باورهای سنتی و هنجارهای مذهبی محدودیت هایی برای مشارکت بانوان وجود داشته است، تصریح داشت: فرمانداری حمایت خود را از بانوان در منصب های مدیریتی تا  انجام بعضی از الزامات ورزشی با رعایت ملاحظات منطقه اعلام داشته است.

وی با اشاره به اینکه برگزاری جشنواره غذاهای سنتی با توجه به در اختیار داشتن سرمایه های منطقه برای حرکت به سمت توسعه مفید است، گفت: ظرفیت های موجود در حوزه آداب و رسوم و پتانسیل های گردشگری می تواند نقش بسیار موثری در توسعه شهرستان اصفهان داشته باشد.

فرماندار اردستان افزود: شاید امروز برای راه اندازی یک واحد صنعتی در بهترین شرایط بین ۱۸ تا ۲۴ ماه زمان نیاز داشته باشیم اما آماده ترین بستر برای توسعه اردستان و شکوفایی منطقه سرمایه گذاری بر روی بستر گردشگری است.

یک شب فرهنگی اردستان در پایتخت کشور انجام می شود

تاملی همچنین اقدامات و سرمایه گذاری های اصلی گردشگری را در سطوح و سال های گذشته مثبت ارزیابی کرد و افزود: با برنامه ریزی صحیح می توانیم مکان های گردشگری، فرهنگ، سنت و آداب اردستان را در قالب میراث معنوی در اختیار سرمایه گذاران قرار دهیم.

وی گفت:  راه اندازی جشنواره های سنتی و صنایع دستی می تواند برای بخشی از توسعه شهرستان مفید باشد و این قابلیت ها در شهرستان وجود دارد که با توجه به اسناد بالا دستی در راستای همبستگی ملی فعالیت کرده و در حوزه نشاط اجتماعی و برای نظام یک ارزش محسوب می شود.

فرماندار اردستان افزود: برنامه ریزی های لازم انجام شده تا  شب فرهنگی اردستان در پایتخت کشور برگزار شود.

 

انتهای پیام / کد خبر31642

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار